وزیر علوم: حضور اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها الزامی است

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز سه‌شنبه در پنجاه و ششمین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های معین شوراهای استانی آموزش عالی در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر با بیان اینکه پروتکل‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا حتما باید در دانشگاه‌ها رعایت شود، اظهار داشت: معاونان آموزشی دانشگاه‌ها موظف هستند برای نظامند شدن این حضور از تمام اهرم‌های مدیریتی که در اختیار دارند، استفاده کنند.

وی مهم‌ترین اصل را تامین سلامت استادان، یاوران علمی و دانشجویان دانست و افزود: آموزش‌ها حتما باید به صورت آنلاین باشد، اعضای هیات علمی نباید به صورت آفلاین تدریس کنند چرا که در این روش تدریس، کیفیت آموزش کاهش می‌یابد.

وزیر علوم از معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ها خواست تحت هر شرایطی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا)، به صورت حضوری در دانشگاه‌ها حضور یابند و موضوع پایان‌نامه و کارگاه‌های خود را انجام دهند؛ حضور نیافتن آنها نباید به رسمیت شناخته شود.

زلفی گل در ادامه سخنان خود بر حضوری بودن آزمون‌های پایان ترم دانشجویان تأکید کرد و گفت: باید برای دوره پساکرونا برنامه داشته باشیم و تجربیات این دوران را برای آینده پاس بداریم. همچنین اعضای هیات علمی را تشویق کنیم که از سیستم آموزش آفلاین و آنلاین برای تکمیل آموزش بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: دانشجویان در ۲ سال گذشته با توجه به شیوع کرونا از نظر روحی آسیب دیده‌اند، لذا حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها شرایطی را فراهم می‌کند که علاوه بر بهره مندی از امکانات آموزشی و ورزشی، آموزش چهره به چهره ببینند و برای حضور مؤثر در اجتماع آماده شوند.

وزیر علوم به بحث میهمان شدن دانشجویان در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: میهمان شدن در دانشگاه‌های مستقر در کلان شهرها مقدور نیست، لذا از دانشگاه ها تقاضا دارم به دلیل شرایط خاص موجود تا جایی که امکان دارد با میهمان شدن افراد در شهرهای خود مساعدت کنند.

زلفی گلی همچنین درخصوص حذف ترم و افزایش سنوات تحصیلی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود تا جایی که امکان دارد و نظم و انسجام آموزش دانشگاه‌ها با مشکل مواجه نشود با حسن نیت برخورد شود.

وی خاطرنشان کرد: ملاک معاونت آموزشی دانشگاه‌ها  قانون و مقررات است و اگر خدشه‌ای به آن وارد شود، در عمل مدیریت سیستم آموزش با مشکل مواجه می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه چگونگی حضور استادان در دانشگاه‌ها به نبوغ و هوشمندی مدیریت آموزش و معاونان آموزشی برمی‌گردد، عنوان کرد: باید شرایطی در زیرساخت‌های آموزش مجازی و بسترهای فناوری اطلاعات برای اریه درس اساتید ایجاد شود که آموزش تنها از طریق اینترانت دانشگاه مقدور باشد.

به گزارش وزارت علوم، زلفی گل از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها تقاضا کرد که تمام تلاش خود را جهت حضور حداکثری دانشجویان بکار گیرند و افزود: باید عزم خود را جزم کنیم تا آموزش را در دانشگاه‌ها به صورت حضوری و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا داشته باشیم.

وی خطاب به معاونان آموزشی و تحصیلا تکمیلی دانشگاه ها ابراز امیدواری کرد با تشریک مساعی یکدیگر، کشتی علم و آموزش کشور را به درستی هدایت کرده و در این شرایط خاص، فرزندان این مرز و بوم را به شایستگی آموزش دهیم و شرایط آموزش مناسب را برای آنان فراهم کنیم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی