تیمی که تقدیرش بلاتکلیفی است!

سپهر ستاری: در شرایطی که تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران باید خردادماه ۱۴۰۱ در جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا حضور یاد اما امیدهای ایران وضعیت بلاتکلیفی را تجربه می‌کنند. این روزها از گوشه و کنار اخبار خوبی در خصوص ادامه همکاری مهدی مهدوی‌کیا و فدراسیون فوتبال به گوش نمی‌رسد و خیلی‌ها معتقدند سرمربی تیم ملی امید دیگر قصد ادامه همکاری ندارد و از سمت خود استعفا داده است.

وضعیت نامناسب تیم ملی امید حتی صدای چیا فوادی، مدیر رسانه‌ای این تیم را هم درآورد و او چند روز قبل استعفای خود را اعلام کرد. گفته می‌شود فدراسیون فوتبال هنوز با هیچ‌کدام از اعضای تیم ملی امید قرارداد امضا نکرده و همین بلاتکلیفی در کنار عدم پرداخت پاداش صعود به جام ملت‌های زیر ۲۳ سال، مشخص نبودن شرایط اردوها و دیدارهای دوستانه باعث شده صبر مهدی مهدوی‌کیا تمام شود. در این بین شایعاتی هم وجود دارد که مهدوی‌کیا از عدم حمایت فدراسیون فوتبال پس از حواشی به وجود آمده به خاطر حضور در آن بازی دوستانه هم ناراحت است.

تیم ملی امید در فیفادی اخیر که مسابقات لیگ تعطیل بود فرصت مناسبی برای برگزاری اردو و انجام دیدارهای دوستانه داشت ولی این زمان را از دست داد. در این بین فدراسیون فوتبال مدعی است اردوی اخیر به دلیل عدم آمادگی مهدوی‌کیا لغو شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

تیمی که تقدیرش بلاتکلیفی است!

کامرانی‌فر روز گذشته پس از بازی سوپرجام در مورد شرایط تیم ملی امید گفت:«تیم امید وضعیتش خیلی خوب است و هیچ مشکلی ندارد و به زودی در اولین فیفادی با آقای مهدوی‌کیا تمرینات‌شان شروع می‌شود. تیم امید با تمام توان در مسابقات آتی شرکت خواهد کرد و برنامه‌ریزی‌هایش انجام شده است. من خودم با مهدوی‌کیا در تماسم و بحث استعفا مطرح نیست. ایشان با ایمیلی که به فیفا زدند از مدیریت فنی استعفا دادند و این به دلیل درگیری شخصی‌شان بوده؛ ما دوست داشتیم در آن زمینه هم کنار ما باشند ولی دیگر نماینده فدراسیون در فیفا نیستند و به زودی مدیریت فنی جدید معرفی می‌شود.»

با این حال صحبت‌های نزدیکان تیم ملی امید خلاف اظهارات فدراسیون‌نشینان است و اوضاع آنطور که کامرانی‌فر می‌گوید گل و بلبل به نظر نمی‌رسد. همین حالا هم فدراسیون توضیحی در خصوص دلیل غیبت مهدوی‌کیا نداده و حتی استعفای او از مدیریت فنی نداده و با توجه به اینکه اصلا قراردادی با او بسته نشده، هیچ بعید نیست که مهدوی‌کیا دیگر حاضر به ادامه حضور در تیم ملی امید نشود.

این بلاتکلیفی در شرایطی رخ داده که تیم امید ابتدا خردادماه باید در جام ملت‌های ازبکستان بازی کند. مسابقاتی که عملکرد ایران در آن تاثیر زیادی روی سیدبندی مقدماتی المپیک خواهد داشت. پس از آن هم بازی‌های آسیایی هانگژو در پیش است که می‌تواند محکی جدی برای تیم امید باشد و سپس بازی‌های مقدماتی المپیک پاریس آغاز خواهد شد که ماموریت اصلی تیم ملی امید موفقیت در این مسابقات است.

در این بین از مهدی مهدوی‌کیا هم انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر موضع خود در خصوص همکاری با تیم ملی امید را به صورت رسمی اعلام کند تا تکلیف فدراسیون فوتبال و علاقه‌مندان به تیم ملی مشخص شود. اگر او قصد دارد هم‌چنان به کار خود روی نیمکت امیدها ادامه دهد باید به سرعت برنامه‌های خود برای فیفادی آینده را اعلام کند و اگر هم به هر دلیلی قصد استعفا دارد باید آن را به صورت رسمی و عمومی اعلام کند تا تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران بیش از این فرصت از دست ندهد.

تیمی که تقدیرش بلاتکلیفی است!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی