نقش خانواده در تربیت فرزندان در سند تحول بنیادین بی‌بدیل است

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری امروز (دوشنبه) در آیین افتتاح چندین طرح و برنامه انجمن اولیا و مربیان  ظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان پیش از انقلاب تشریفاتی بود اما در واقع نقش اولیا به صورت ظاهری بود تا به این واسطه بگویند مردمسالاری وجود دارد.

وی افزود: اما امام راحل (ره) مردم را در تصمیم‌گیری موثر می دانست به همین دلیل در قانون اساسی علاوه بر شهر و روستا، نمایندگان مجلس و رییس جمهور هم مستقیم با رای مردم انتخاب می شوند و براین اساس انجمن اولیا و مربیان هم شکل گرفت.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اما دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) در شرایط جنگ تا حدودی به رویکرد مالی تقلیل پیدا کرد و انجمن به دریافت وجه از والدین اختصاص یافت تا اینکه پس از جنگ رویکرد آموزشی حاکم شد تا خانواده‌ها به این واسطه توانمند شوند،  این رویکرد آموزشی برای توانمند سازی اولیا بود.

نوری یادآور شد: در سند تحول بنیادین، در بخش اول آن ارکان فرآیند تربیت چهار بخش مشخص شده است که اولین و مهم‌ترین آن خانواده است.

وی تصریح کرد: در این سند خانواده اولین و مهم ترین نقش را دارد به طوری که حتی نقش خانواده برای تحقق نظام اسلامی و ایجاد حیات طیبه  از حکومت و رسانه هم بالاتر است.

وزیر آموزش و پرورش به مراسم امروز افتتاحیه چندین طرح و برنامه انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و افزود:  امروز جای اولیا در این مراسم  خالی است، هرچند که به صورت مجازی بیننده این برنامه هستند، باید به این الگوی راهبردی دست یافت تا اولیا در این گونه مراسم حضور داشته باشند.

نوری ادامه داد: والدین آورده های بسیاری می توانند برای آموزش و پرورش داشته باشد به طور مثال یک پدر نجار دانش‌آموز می تواند برای دانش‌آموزان از کارش بگوید و حتی یک روز دانش‌آموزان را برای بازدید به کارگاه نجاری او ببریم تا مشارکت اولیا در آموزش  افزایش یابد.

وی همچنین گفت در تهیه الگوی مشارکت باید از امروز شروع شود و از افراد متخصص دعوت کنیم تا از ظرفیت تمام اولیا استفاده شود.

ادامه دارد…

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی