جزییات و مبلغ عیدی بازنشستگان/ عیدی همراه با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، میرهاشم موسوی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با موضوع بیمه دانشجویان درباره جزییات و زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: هنوز منتظریم هیئت دولت در این باره تصمیم‌گیری و تصویب کند. این آمادگی وجود دارد که این تعهد را در قبال بازنشستگان به نحو احسن انجام دهیم.

وی ادامه داد: هیئت وزیران باید مبلغ عیدی را اعلام کند و سپس تامین اجتماعی تمهید می‌کند که عیدی را پرداخت کند. مشکلی در این باره نخواهیم داشت و منتظریم این عدد اعلام شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا عیدی همراه با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود؟ گفت: باید ببینیم چه زمانی اعلام می‌کنند؛ مشکلی در پرداخت نداریم.

بررسی افزایش«حقوق‌»‌ها در کمیسیون تلفیق

وی درباره افزایش «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: کار در سازمان برنامه و بودجه و مجلس جلو می رود و بعد از اتخاذ تصمیم نهایی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

موسوی در پاسخ به اینکه آیا تا پایان سال به نتیجه می‌رسد؟ اظهار کرد: مشخص نیست، چون در حال بررسی هستند و کمیسیون تلفیق در حال بررسی این موضوع بوده و هنوز به جمع بندی نرسیده و جمع‌بندی که بشود ما آمادگی را خواهیم داشت.

آمادگی بیمارستان‌های تامین اجتماعی با شیوع دوباره کرونا/پرداخت هزینه‌های درمان فرقی نکرده

وی درباره ورود به پیک جدید کرونا و میزان آمادگی بیمارستان‌های تامین اجتماعی گفت: اطلاع رسانی در این باره انجام شده بود و در حوزه درمان با آمادگی کامل رصد کردند و تمهیدات و تجهیزات لازم فراهم شده و مشکلی در این باره نداریم. کادر درمان ایثارگرانه در میدان بوده و هستند.

موسوی ادامه داد: پرداخت هزینه های درمان همانند گذشته است و در مراکز ملکی مشکلی نداریم. تعداد بستری نسبت به قبل چندان زیاد نیست و امید است مردم گرفتار نشوند که بخواهند بستری شوند و با درمان سرپایی بهبود یابند. 

پالایش بیمه رانندگان تاکسی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی گفت: اختلاف بین سازمان ها را نباید متوجه تامین اجتماعی کرد. تاکسیرانی، اتحادیه وانت بارها، برون‌شهری و غیره ممکن است اختلاف‌هایی در عدد و رقم داشته باشند. ظرفیتی را قانون فراهم کرده و ما استفاده کرده‌ایم و اگر هم ظرفیت دیگری فراهم باشد حتما استفاده می‌کنیم.

موسوی ادامه داد: هفته گذشته دستورالعملی را ابلاغ کردیم که پالایش بیمه رانندگان تاکسی انجام شود تا افرادی که ناحق تحت پوشش قرار گرفته‌اند مشخص شود. ما گفتیم به ازای هر خروجی، افراد جدید که استحقاق داشته باشند می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه حدود ۳۶ هزار متر پروژه درمانی در کل کشور در دست افتتاح داریم که به ظرفیت درمانی ما اضافه می‌شود، درباره نسخه نویسی الکترونیک گفت: وضعیت نسخه نویسی الکترونیک خوب پیش می‌رود، البته ممکن است مشکلات قطعی و کندی وجود داشته باشد که همکاران رصد کرده و آن را برطرف می‌کنند. از دی ۱۴۰۰ که نسخه نویسی با الزام قانونی همراه شد علی رغم فشار زیادی که به حوزه درمان وارد شد، رشد نسبت به گذشته بسیار خوب بوده و میزان نسخه نویسی به بالای ۷۵ درصد در تهران و بالای ۹۰ درصد در کشور رسیده است.

۲۲۳۲۲۵

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی