حرکت دسته‌جمعی چینی‌ها برای حمایت از کارگردان افتتاحیه المپیک

هر چند المپیک زمستانی چین ۲۰۲۲ رویدادی تاثیرگذار برای نسل جدید ورزشکاران سراسر جهان است اما برای بسیاری تماشای مراسم افتتاحیه مجلل و تماشایی آن ارزشی خاص داشت. امسال این مراسم به کارگردانی ژانگ ییمو فیلمساز بزرگ چینی ترتیب داده شد.

ژانگ برای شکل دادن به این رویداد از از ۴ هزار اجراکننده استفاده کرد. وی سال ۲۰۰۸ المپیک تابستانی پکن را هم کارگردانی کرده بود که از آن برنامه ۴ ساعته با حضور ۱۵ هزار اجرا کننده به عنوان شاهکاری از هماهنگی هنری یاد شده است.

نکته کلیدی در این برنامه ایجاد یک صحنه ال‌ای‌دی با وضوح بالا به مساحت ۱۲۵ هزار فوت مربع بود که شبیه صفحه‌ای از یخ درخشان برنامه‌ریزی شده بود و مراسمی متمرکز بر تکنیک را رقم زد.

در باره این مراسم که سعی شده بود بر محیط زیست تکیه داشته باشد، ژانگ گفت مشعل المپیک برای اولین بار روشن نشد بلکه در آنجا قرار گرفت. وی افزود که ایده یک بازی با ایجاد کم‌ترین کربن به وضوح در این افتتاحیه مورد توجه قرار گرفت و در آینده بازی‌های زمستانی ۲۰۲۲ به عنوان مرجعی برای این امر در ورزش بدل خواهد شد.

موفقیت افتتاحیه دیروز موجب شد تا این کارگردان امروز شنبه بار دیگر برای فیلم جدیدش «تک‌تیرانداز» در «وایبو» ترند شود.

ژانگ ییمو که مشغول کارگردانی مراسم افتتاحیه بود فرصتی برای بازاریابی و معرفی این فیلم نداشت و فیلم با وجود بازار شب عید چین تقریباً دیده نشد. خود وی هم در مصاحبه‌ای که پیش از مراسم داشت از شلوغ بودن سرش و نداشتن فرصتی برای تبلیغ فیلمش گفته بود.

به همین دلیل فروش «تک‌تیرانداز» در باکس آفیس تنها ۱۷۰ میلیون یوان چین (۲۶.۸ میلیون دلار) در مقایسه با فروش بیش از ۲ میلیارد یوانی فیلم «پل واترگیت» بود.

با این حال روز شنبه نمایش این فیلم افزایش یافت و از ۷ درصد به ۸.۴ درصد رسید که احتمالاً پاسخی از سوی بیش از ۱۱۰ میلیون نفری است که در وایبو حمایت از این فیلم را تایید کردند و در این راه وارد عمل شدند.

یو هویی بازیگر سرشناس چینی نیز یکی از افرادی بود که در توییتی نوشت: باید به تماشای «تک‌تیرانداز» برویم، حتی اگر تنها به عنوان تشکری برای مراسم تماشایی افتتاحیه بازی‌ها باشد.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی