پای ارز دیجیتال به مسابقات المپیک باز می‌شود

چین آماده است تا ارز دیجیتال دولتی خود را به عنوان یک روش پرداخت رسمی در بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ که از روز جمعه آغاز می‌شود، مورد استفاده قرار دهد.

طبق بیانیه بانک خلق چین (PBOC)، تمام خدمات پرداخت مربوط به المپیک از جمله حساب‌ها، کارت‌های بانکی، پرداخت‌های موبایلی، پول نقد می‌تواند در قبال ارز دیجیتال انجام شود.

ارز دیجیتال بانک مرکزی چین اساساً در قالب یک دارایی دیجیتال در این مسابقات مورد استفاده قرار خواهد گرفت و توسط بانک مرکزی چین نظارت و کنترل خواهد شد.

ارز دولتی چین در حال حاضر در فروشگاه رسمی المپیک پکن پذیرفته شده است و به طور رسمی فعالیت ۲۴ ساعته خود را از دوشنبه آغاز کرد.

المپیک بخشی از راه اندازی تدریجی سیستم ارز دیجیتال در چین است به طوری که قبلاً این ارز در پنج شهر بزرگ چین از جمله شانگهای و شنژن به صورت آزمایشی بکار برده شده است.

پای ارز دیجیتال به مسابقات المپیک باز می‌شود

همچنین در ۴ ژانویه سال جاری بانک مرکزی چین کیف پول مربوط به ارز دیجیتال را در فروشگاه‌های آنلاین که با برنامه iOS و Android باز می‌شوند را مورد استفاده قرار داده است.

تا اواسط ژانویه، کیف‌پول‌های ارز دیجیتال چین تقریباً ۲۶۱ میلیون کاربر شخصی داشته است که تقریباً یک پنجم کل جمعیت چین است، به طوری که اپلیکیشن ارز دیجیتال چین بیشترین و سریع‌ترین دانلود برنامه را در چین رقم زده است.

با این حال گفته می‌شود ارز دیجیتال این کشور هنوز در حالت آزمایشی است. اگرچه این کیف پول برای دانلود در سراسر کشور در دسترس عموم قرار گرفته است، اما فقط کاربران پنج شهر و شرکت کنندگان و تماشاگراندر محل برگزاری المپیک می‌توانند در این امر ثبت نام داشته باشند و در واقع از ارز دیجیتال استفاده کنند. در حال حاضر ارز دیجیتال چین فقط برای تعداد محدودی تراکنش قابل استفاده است.

۲۲۳۲۲۷

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی