دیداری که از تاریخ فوتبال پاک شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مدتها بعد اعلام شد این بازی در فهرست بازیهای ملی ثبت شده فیفا وجود ندارد، بعد از حدود ۱۸سال و ۴ ماه از آن بازی حالا اعلام شده تیمی که به نام دانمارک در آن مسابقات حضور یافت، نه تیم ملی بلکه تیم منتخب باشگاه های دانمارک بوده است.

ایران یک بار در المپیک ۱۹۷۲ برابر تیم ملی دانمارک ۴-۰ شکست خورده و بار دیگر در جریان یک بازی دوستانه در کپنهاگ با تیم ملی دانمارک ۰-۰ کرده بود.

در دیداری که روز ۱۲ بهمن ۸۱ برگزار شد، ایران تیمی جوان را مقابل منتخب باشگاه های دانمارک به میدان فرستاده بود؛ میرزاپور، محمد نصرتی، حسین کعبی، یحیی گل محمدی، جلال کاملی، حامد کاویانپور، محرم نویدکیا، جواد نکونام، علیرضا نیکبخت، خداداد عزیزی و علی سامره یاران تیم ملی در این بازی بودند و در نیمه دوم یدالله اکبری، مهرداد میناوند و امین محتشمی به جای کاویانپور، خداداد عزیزی و علی سامره به میدان آمدند.

این دیدار همان مسابقه ای بود که طی آن علیرضا نیکبخت در نیمه اول به تصور این که داور سوت زده، توپ را در محوطه جریمه با دست گرفت و داور اعلام پنالتی کرد اما بازیکن منتخب باشگاه های دانمارک جوانمردانه پنالتی را به بیرون زد.

در نیمه دوم و در دقیقه ۴۸ برای ایران اعلام پنالتی شد که جواد نکونام پنالتی را گل کرد و بازی با برد ۱-۰ ایران تمام شد.

هدایت تیم دانمارک را در این بازی مورتون اولسون معروف بر عهده داشت و سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان هم در این بازی همایون شاهرخی بود.

منبع:فدراسیون تاریخ و آمار

بیشتر بخوانید:

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی