کلاس‌های دانشگاه آزاد در مناطق قرمز غیرحضوری/مناطق نارنجی، زرد و آبی حضوری

طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور، شهرهای تهران و مشهد و ۴۰ شهر دیگر از روز ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند، همچنین ۱۴۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۳۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

پس از اعلام این شرایط، محمدمهدی طهرانچی روز پنجشنبه در پاسخ به سوال خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در خصوص نحوه برگزاری کلاس های این دانشگاه در مناطق مختلف کشور توضیحاتی ارایه کرد. به گفته وی، در مناطقی که هنوز وضعیت نارنجی، زرد و آبی دارند، بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس های دانشگاه آزاد به صورت حضوری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: البته برای حضور دانشجویان در کلاس های درس در این مناطق آبی، زرد و نارنجی دانشجویانی که ۲ دز واکسن را تزریق کرده باشند، به صورت حضوری است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تاکید می شود که دانشجویان در شهرهایی که در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند باید به صورت غیرحضوری فعالیت دانشگاهی خود را برای کلاس های داشته باشند  و همچنان به صورت مجازی به تحصیل خود ادامه دهند.

طهرانچی ادامه داد: در این شرایطی که هنوز برخی از شهرها در وضعیت بهتری از نظر شیوع کرونا قرار دارند، دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری کلاس های درس در خدمت دانشجویان است تا با مشکل جدی در عرصه تحصیل مواجه نشوند.

به گفته وی، ‌در حال حاضر  بیش از ۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند که همین نشانه خوبی برای حضوری بودن کلاس ها در مناطق آب، زرد و نارنجی است اما به دانشجویان توصیه می شود که برای تزریق دز سوم هم اقدام کنند تا به این سویه اومیکرون مبتلا نشوند.

به گزارش ایرنا، سویه اومیکرون این روزها به اوج خود رسیده است و تا امروز ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۴۰۴ نفر رسید.

همچنین در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و مجموع جانباختگان به ۱۳۲ هزار و ۵۶۳ نفر رسید.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی