مقالات پاسخگوی نیازهای روز جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرند

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، یونس پناهی در دومین نشست هیات اجرایی بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با تاکید بر عدالت در تحقیق و پژوهش افزود: مرحله داوری مقالات پژوهشی در سه کمیته بالینی، علوم پایه و ابداعات، اختراعات و فناوری باید بر اصل عدالت توجه بسیار شود؛ هر چقدر انتخاب‌های نهایی بر مبنای شاخص‌ها باشد به عدالت بیشتر نزدیک است.

محمدرضا منظم دبیر هیات اجرایی بیست و هفتمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی نیز از ثبت‌نام ۸۸۳ نفر در جشنواره رازی خبر داد و گفت: استقبال دو برابری شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره نسبت به سال گذشته مسئولیت مضاعفی را بر دوش تیم داوری در سه کمیته تخصصی ایجاد کرد با این وجود داوران با تعهد و وفاداری به شاخص‌ها به ارزیابی پرداختند.

وی افزود: از میان ۸۸۳ ثبت نام انجام شده، ۴۸۴ پرونده کامل به دست ما رسید که در نهایت کمیته ابداعات، اختراعات و نوآوری ۲۹ پرونده کامل، کمیته بالینی ۱۰۷ پرونده کامل و کمیته علوم پایه پزشکی بالغ بر ۳۴۸ پرونده کامل را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

منظم تعداد برگزیدگان حقیقی این دوره از جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی را ۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: تیم داوران کمیته ابدعات، اختراعات و نوآوری دو نفر را در بخش دارو و تجهیزات پزشکی، کمیته بالینی ۶ نفر، کمیته علوم پایه ۶ نفر را به عنوان برگزیده بیست و هفتمین جشنواره رازی انتخاب خواهند کرد و در روز برگزاری جشنواره ضمن اهدای لوح تقدیر جوایزی نیز به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

تقدیر از ۲۳ برگزیده حقوقی در جشنواره رازی 

ناصر سیم فروش رییس هیات اجرایی بیست و هفتمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با اعلام اینکه ۲۳ برگزیده حقوقی در این دوره از جشنواره رازی مورد تقدیر قرار می گیرند، گفت: سه دانشگاه علوم پزشکی برتر معرفی می‌شود که از هر تیپ یک برگزیده بر مبنای شاخص‌های ترکیبی تحقیقات و فناوری خواهیم داشت. ۶ مرکز تحقیقاتی، چهار کمیته تحقیقات دانشجویی، ۲ نشریه فارسی و انگلیسی و یک سازمان حامی که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و کارگروه تشکیل شده، معرفی خواهند شد.

وی افزود: امسال در این دوره از جشنواره برای نخستین بار چهار مرکز رشد برتر را به صورت مجزا معرفی خواهیم کرد. به این ترتیب ۲۳ برگزیده در بخش حقوقی خواهیم داشت؛ ضمن اینکه برترین‌های بخش حقوقی در روز برگزاری جشنواره رازی با اهدای لوح مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دومین نشست هیات اجرایی بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی با موضوع بررسی نتایج داوری کمیته‌های تخصصی برگزار و بر عدالت در تحقیق به عنوان محور اصلی داوری‌ها تاکید شد.

بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی ۲۵ بهمن ماه با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر بهداشت و دیگر مسئولان عالی‌رتبه حوزه سلامت کشور در محل همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی