خوشحالی آمریکایی‌ها از حضور یزدانی در فهرست ایران برای مبارزه در آمریکا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فدراسیون کشتی آمریکا ترکیب اولیه ایران را دریافت کرد که در مسابقات کشتی آزاد مردان در بالپارک در گلوب لایف فیلد آرلینگتون تگزاس به مصاف ایالات متحده خواهد رفت.

قهرمان تیم ایران در وزن ۸۶ کیلوگرم، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ و قهرمان سه دوره جهان، حسن یزدانی در این فهرست حضور دارد. ایران با تیمی قدرتمند شامل ۳ مدال‌آور المپیک برابر آمریکا به روی تشک خواهد رفت.

 یزدانی علاوه بر قهرمانی المپیک ۲۰۱۶ و سه عنوان جهانی (۲۰۱۷، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱)، دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ نیز بوده و یک مدال نقره جهان در سال ۲۰۱۵ و یک مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۸ را نیز از آن خود کرده است و از موفق ترین کشتی گیران آزاد جهان در این زمان است.

کامران قاسم پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به همراه او دو نفر از قهرمانان کشتی آزاد مردان جهان در سال ۲۰۲۱ هستند. زارع همچنین دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۲۰ بود.

سه ستاره جوان در سال ۲۰۲۱، علی رضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم در فهرست مقدماتی ایران حضور دارند. امیر محمد یزدانی چراتی در وزن ۶۵ کیلوگرم مدال نقره جهان را به دست آورد اما نامش در وزن ۷۰ کیلوگرم برای این مسابقات درج شده است.

یونس امامی دارنده مدال برنز جهان در وزن ۷۴ کیلوگرم و مجتبی گلیج دارنده مدال برنز جهان در وزن ۹۷ کیلوگرم در سال ۲۰۲۱ نیز در این ترکیب حضور دارند.

به این ترکیب باید رحمان عموزادخلیلی در ۶۵ کیلوگرم و عرفان الهی در ۷۰ کیلوگرم  را اضافه کرد.  ایران دو ورزشکار در وزن های ۶۱ کیلوگرم و ۷۰ کیلوگرم را در لیست خود قرار داده است.

محمد هادی ساروی دارنده مدالهای برنز المپیک و طلای جهان نیز نماینده ایران در تنها وزن کشتی فرنگی خواهد بود.

ترکیب مورد انتظار ایران

۵۷ کیلوگرم – علی رضا سرلک 

۶۱ کیلوگرم – مجید داستان یا محمد رمضانپور 

۶۵ کیلوگرم – رحمان عموزاد خلیلی (ایران)

۷۰ کیلوگرم – امیرمحمد یزدانی چراتی یا عرفان الهی (ایران)

۷۴ کیلوگرم – یونس امامی (ایران)

۷۹ کیلوگرم – محمد نخودی (ایران)

۸۶ کیلوگرم – حسن یزدانی (ایران)

۹۲ کیلوگرم – کامران قاسم پور (ایران)

۹۷ کیلوگرم – مجتبی گلیج (ایران)

۱۲۵ کیلوگرم – امیرحسین زارع (ایران)

256 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی