جشنواره مدرسه انقلاب در ۶ هزار مدرسه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم وآموزش ایرنا، محسن جعفری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران درباره فعالیت‌های اتحادیه و جزییات برگزاری جشنواره و نمایشگاه مدرسه انقلاب اظهار داشت: بیانیه گام دوم نقشه راه انقلاب است که برای آحاد ملت قابل تامل است، اما در دوسال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و اقتصادی آن طور که در شأن آن است مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: در سومین سال ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، بهتر است سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت خوانش و عمل به رهنمودهای بیانیه گام دوم انقلاب صورت گیرد.

مسوول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب ادامه داد: این اتحادیه با همراهی دانش آموزان در سراسر کشور و آموزش و پرورش خود را مکلف دانست که دهمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب را آغاز کند که امید است این حرکت با مبنا قرار دادن بیانیه موجب خوانش مدبرانه و عالمانه آن توسط دانش آموزان شود.  

جعفری با بیان اینکه تهران و البرز در ثبت نمایشگاه انقلاب رتبه اول را دارند، عنوان کرد: اهمیت فعالیت دانش آموزان در این نمایشگاه بسیار است، مبانی و محتوای تولید شده در کار تیمی دانش آموزان  باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: حداقل ۴۰ تا ۸۰ هزار دانش آموز دوره متوسطه در فعالیت های این نمایشگاه ها شرکت می‌کنند. مبنا این است که دانش آموزان آزادانه تولید محتوا و روایت گری داشته باشند.

جعفری درباره اهداف این جشنواره اظهار داشت: افزایش آگاهی دانش‌آموزان نسبت به مبانی اسلامی، افزایش روحیه امید، سوق دادن نوجوانان به شناخت نقش خود، جهت دادن به نوجوانان در حوزه آزادی خواهی، تبیین نقش نوجوانان در تحقق عدالت اسلامی، مهارت افزایی در حوزه روایتگری انقلاب اسلامی و جهت دهی به روحیه مطالبه گری و آموزش انتقادگری منصفانه از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد روحیه مساله شناسی در دانش‌آموزان، ایجاد بصیرت و تقویت دشمن شناسی، تقویت روحیه معنویت و اخلاق در بین نوجوانان، معرفی الگوهای موفق در مسیر انقلاب، تبیین الگوی دختران در قالب برنامه، معرفی منابع امین در موضوعات محوری و ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق در برابر شبهات موجود در حوزه انقلاب اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسوول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: نمایشگاه‌های دانش آموزی مدرسه انقلاب به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می شود که در آن ابتدا گروه‌های دانش آموزی شکل می‌گیرد  و هر کدام از این گروه‌ها با انتخاب حداقل ۲ موضوع از هریک از بخش‌های دیروز، امروز و فردا و یک موضوع از بخش مکتب حاج قاسم به مطالعه و تحقیق می پردازند.

جعفری خاطرنشان کرد: فعالیت این نمایشگاه‌ها از فردا ۱۲ بهمن تا ۳۰ بهمن خواهد بود. همچنین اینکه اصالت در نمایشگاه مدرسه انقلاب با شیوه حضوری است، دانش‌آموزان هر مدرسه برای تقویت نمایشگاه مدرسه انقلاب و اخذ امتیاز بالاتر نیاز است نگاهی ویژه به این بخش داشته باشند و براساس موضوعات اعلام شده تولیدات خود را ارسال کنند.

وی افزود: تولیدات دانش آموزان به صورت پادکست صوتی، رادیو انقلاب، پویانمایی، فیلم کوتاه، هنرهای نمایشی، نشریه الکترونیکی، کلیپ، سرود، نماهنگ و موشن گرافی ارسال می‌شود.

مسوول دبیرخانه دهمین دوره مدرسه انقلاب اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان یادآور شد: انتخاب راوی دانش آموزان برای هر بخش از مهم‌ترین ارکان نمایشگاه مدرسه انقلاب است که بدون شک بی توجهی به آن در داوری و ارزیابی تاثیر بسزایی دارد.

همچنین وحید عظیمی نژاد معاون فرهنگی اجتماعی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه دهمین دوره نمایشگاه دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در این تشکل برگزار می شود، گفت: یکی از برنامه‌های دهه فجر برگزاری این نمایشگاه‌هاست که با هدف تیم‌سازی و تشکیل گروه‌های دانش‌آموزی و جاری شدن محتوای فکری انجمن برگزار می‌شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی