با کمترین هزینه باشگاه را به خانه بیاورید

گروه ایرنا زندگی – با شروع همه‌گیری بیماری کرونا فعالیت باشگاه‌های ورزشی به حاشیه رفت. آن‌هایی که به طور روزانه و هفتگی مشتری این اماکن ورزشی بودند تا مدتی سردرگم شدند. خیلی ها این برنامه را داشتند که به طور موقت ورزش را کنار بگذارند. اما ماندن در قرنطینه همانا و کم تحرکی و در نتیجه دور شدن از وزن دلخواه همان. حالا دو سال از محدودیت فعالیت باشگاه‌های ورزشی می‌گذرد. خیلی از ما با وجود تزریق واکسن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هنوز هم تمایلی به حضور در این اماکن عمومی را نداریم. از طرفی دور شدن از ورزش سلامتی را تهدید و اضطراب و بیماری را جایگزین آن می‌کند. این میان پیشنهاد برخی از مربیان این است که به جای رفتن به این اماکن عمومی، با وسایل ساده و کم‌هزینه باشگاه را به خانه بیاوریم.

 *** نمی‌شود و نمی‌توانم را کنار بگذارید

پیش از هر چیز لازم است با این دو قاتل سریالی آشنا شوید. این دو کلمه کوچک را سرسری نگاه نکنید. همین نمی‌شود و نمی‌توانم ساده قاتل سریالی بسیاری از انگیزه ها در گام اول هستند و می‌توانند شور و اشتیاق شما را در همان وهله اول در نطفه خفه کنند. پس با جیب نه چندان پر و فضای کم هم می توان باشگاه را به خانه آورد. کافی است اراده کنید و یک چک لیست از لوازمی که برای تمرین های روزانه لازم دارید فراهم کنید.

با کمترین هزینه باشگاه را به خانه بیاورید

***فضای مورد نیاز شما دو متر مربع است

واقع بین باشید. وقتی کنار وسایل فوق حرفه‌ای باشگاه تمرین می‌کردید چقدر از فضای سالن را به خود اختصاص داده بودید. اگر منصف باشید جواب شما با احتساب حجم و اندازه دستگاه کمتر از دو متر خواهد بود. پس بهانه کم بودن جا در آپارتمان‌های امروزی از همین اول کار مردود است. برای این که تمرین‌های تان را از سر بگیرید لازم نیست جای ویژه ای در خانه را به این امر اختصاص بدهید. البته که آشپزخانه جای مناسبی برای تمرین کردن نیست! اما هر جای خانه که تهویه هوای مناسب تری دارد و شما کمتر با وسایل برخورد خواهید کرد بهترین فضا را برای ورزش روتین روزانه به شما خواهد داد.

***فقط ضروری‌های ارزان را تهیه کنید

باور کنید هیچ کسی با وسایل گران قیمت و بزرگ و چند کاره ورزشی شروع به رسیدن به وزن دلخواه نکرده است. اگر می‌خواهید ورزش تمام مزیت های مثبت خود را به زندگی شما هدیه دهد دست از این سختگیری‌ها بردارید. برای ورزش کردن در خانه تنها چیزی که نیاز ندارید حساب بانکی پر و پیمان است. با صرف هزینه بسیار اندک هم می توان شروع به ورزش حرفه‌ای در محل زندگی‌تان کنید. کافی است انگیزه کافی داشته باشید و ورزش را جزئی جدا نشدنی از برنامه روزانه تان به حساب آورید.

*** یک ترد میل به وسعت پارکینگ

بیشتر آپارتمان‌های امروزی پارکینگ‌های سرپوشیده دارند. اگر اقبال این را دارید که در زمان نبود خودروهای همسایه‌ها در خانه باشید به راحتی فضای خوبی برای ورزش کردن در این روزهای آلوده و سرد در اختیار خواهید داشت. زمان را تنظیم کنید و دور محوطه پارکینگ به آرامی شروع به راه رفتن کنید. سرعت خود را افزایش دهید. پس از مدتی می توانید با توجه به توان بدنی‌تان شروع به دویدن کنید. روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی بعد از یک هفته معجره‌های خود را به شما نشان خواهد داد. نزدیک شدن به وزن دلخواه و پس زدن افسردگی های مزمن، برطرف شدن بدخلقی و امید بیشتر به زندگی تنها بخش کوچکی از این معجزه ها خواهند بود. امتحان کنید.

با کمترین هزینه باشگاه را به خانه بیاورید

*** زیرانداز، ایمن کننده تمرین شما

 به قیافه این زیراندازها با رنگ های شاد و ملایم شان نگاه نکنید، همین میت‌های فوم و پلاستیکی وقتی پهن روی زمین می‌شوند به آن می چسبند و به حرکات ورزشی شما ایمنی لازم می بخشند و جزو ضروری ترین وسایل تمرین به حساب می‌آیند. این کفپوش ها برای ورزش‌هایی مانند بدن‌سازی، فیتنس، پیلاتش، جودو و یوگا کاربرد دارند. قابل شستشو هستند و به راحتی می توانید آن را ها لوله کرده و درجایی دور از دید قرار دهید. میت‌های ورزشی عرق بدن را به خود جذب می‌کنند. با استفاده از آن ها انعطاف بیشتری هنگام انجام حرکات کششی خواهید داشت. وجود این وسیله ساده می‌تواند انگیزه شما را برای ورزش در خانه بیشتر کند. این زیرانداز ها را می توانید با ۷۰ هزار تومان خریداری کنید. زیرانداز های حرفه ای پیلاتس و یوگا با برند های معروف در بازار هستند و قیمت آن ها به ۸۰۰ هزار تومان هم می‌رسد، اما شما برای انجام ورزش در خانه به آن ها نیازی نخواهید داشت.

*** توپ تناسب اندام، همیار حرکات کششی

ده ها ویدئو و فیلم آموزشی برای چگونگی استفاده از این وسیله پرکاربرد ورزشی وجود دارد. با کمک آن ها می‌توانید خیلی زود مشتری استفاده از این توپ ها شوید. استقبال از این وسیله ورزشی در باشگاه وقتی بیشتر شد که مربیان ورزش بدنسازی و پیلاتس متوجه نقش آن در ساده‌تر شدن حرکات کششی و انعطاف پذیری بیشتر در بدن مبتدیان شدند. این توپ‌ها در سایزهای مختلف در بازار موجود هستند و با توجه به قد و وزن خودتان و همین‌طور وزن و قطر توپ اقدام به خرید آن ها کنید. این توپ های بدنسازی با قیمت ۸۵ تا ۳۰۰ هزار تومان در دسترس شما هستند.

*** طناب ورزشی، یک کالری سوز ارزان

این وسیله نقش زیادی در استحکام بدن شما در هنگام ورزش کردن دارد. با استفاده از آن به سادگی می‌توانید حرارت بدن خود را هنگام ورزش کردن افزایش داده و به سمت انجام حرکات دشوارتر و قدرتی بروید. این وسیله قیمت زیادی ندارد اما میزان کالری سوزی با آن با حرفه ای ترین وسایل ورزشی برابری می کند. مربیان باشگاه های تناسب اندام می گویند ۱۰ دقیقه طناب زدن معادل ۳۰ دقیقه دویدن با سرعت متوسط است. پس از طناب زدن غافل نشوید. طناب‌های ورزشی باقیمت ۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان در بازار موجود هستند.

*** دمبل، عضله‌ساز بی رقیب

در بسیاری از ویدئوهای آموزشی ورزش در خانه دمبل به عنوان یکی از پرکاربرد ترین وسایل ورزشی معرفی می‌شود. این وزنه‌ها که قابلیت جا به جایی ساده ای دارند در عضله‌سازی و همچنین انجام حرکات کششی و استقامتی به شما کمک می‌کنند. باید توجه داشته باشید که این وزنه ها را باید با توجه به توان ابتدایی خود تهیه کنید. بعد از این که توان دست‌های شما در استفاده از این وسیله بیشتر شد می‌توانید به سراغ دمبل‌هایی با وزن‌های بالاتر بروید. برای خرید این وسیله پرکابرد بسته به جنش و ورزن آن باید بین ۱۲۰ تا ۴۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

با کمترین هزینه باشگاه را به خانه بیاورید

*** کش حلقه‌ای، ارتقا دهنده مقاومت بدن

این وسیله به ظاهر ساده از پرکابرد ترین ابزار ورزشی روز دنیا محسوب می شود. با استفاده از کش‌های استقامتی می‌توانید ده ها نوع از حرکات کششی و استقامتی باشگاهی را در خانه انجام دهید. متخصصان ورزش پیلاتش می‌گویند این نوع از کش های ورزشی تقریبا تمام عضلات بالا و پایین تنه را درگیر می کنند و دو هفته مداوم استفاده از آن‌ها می‌تواند به زیبایی بیشتر اندام شما کمک کند. کش های پیلاتس از ارزان ترین وسیله های ورزشی هستند و شما با پرداخت ۴۰ هزار تومان می‌توانید صاحب یکی از آن‌ها شوید.

*** کفش ورزشی

درست است که در خانه ورزش می کنید اما برای ایجاد انگیزه بیشتر و همچنین محافظت از پا ها هنگام انجام حرکات بدنسازی و پیلاتش بهتر است کفش به پا داشته باشید. استفاده از یک کتانی سبک با محفظه‌های جریان هوا می تواند بهترین گزینه باشد. پاهای تان در این نوع کتانی‌های ورزشی کمتر عرق می‌کند و وزن کم باعث خسته‌شدن تان نمی‌شود. قیمت کتانی‌ها بسته به جنس و برند آن متفاوت است اما با قیمت ۱۲۰ هزار تومان می‌توانید یک کتانی مناسب ورزش در خانه پیدا کنید.

*** با آینه مربی خودتان شوید

دیوارهای بیشتر باشگاه‌های ورزشی با آینه پوشانده شده‌اند تا ورزشکاران هنگام انجام حرکات ورزشی آن ها را به درستی انجام دهند. با نگاه کردن به آینه هنگام ورزش کردن انگیزه می‌گیرید و هنگام انجام حرکت‌ها به مربی سختگیر خودتان تبدیل می‌شوید. نگاه کردن به آینه در هنگام ورزش کردن باعث تلاش برای رسیدن به حرکات استاندارد می‌شود و دیرتر خسته شدن از دیگر مزایای آن است. پس بهتر است در خانه مقابل یک آینه قدی به تمرین‌های تان ادامه دهید.

انتهای پیام/

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی