مبادلات با بیت کوین در آمریکا آزاد شد؟

وندی راجرز، سناتور آمریکایی اهل ایالت آریزونا، این هفته با ارائه یک طرح خواستار تبدیل شدن بیت کوین به پول مبادلاتی در ایالتش شد.

این سناتور آمریکایی در طرحش خواستار اضافه شدن نام بیت کوین به فهرست ارزهای مجاز برای مبادله شده است. این طرح در صورت تصویب به شهروندان آمریکایی اجازه خواهد داد تا از بیت کوین برای پرداخت مالیات، بدهی، عوارض  عمومی و دیگر تراکنش‌های پولی استفاده کنند.

البته بر اساس قانون اساسی آمریکا، ایالت‌های این کشور نمی‌توانند به صورت جداگانه برای خود ارز مبادلاتی ایجاد کنند و همین مسأله این سؤال را مطرح کرده که آیا این طرح می‌تواند در آریزونا به قانون تبدیل شود یا خیر.

برای قانونی شدن مبادله به بیت کوین در آریزونا این طرح باید نخست در مجلس سنای ایالتی و سپس در مجلس عوام تصویب شده و نهایتا به امضای داوگ داکی فرماندار این ایالت برسد.

مبادلات با بیت کوین در آمریکا آزاد شد؟

در صورتی که این طرح واقعا به قانون تبدیل شود، راه را برای اتخاذ رویکرد مشابه از سوی دیگر ایالت‌های آمریکا باز خواهد کرد. بسیاری از ایالت‌ها در آمریکا به بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی تمایل پیدا کرده‌اند.

ران دسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا، ماه گذشته از برنامه این ایالت برای فراهم کردن شرایط پرداخت مالیات از سوی فعالان اقتصادی به ارزهای مجازی خبر داد. قانون‌گذاران در ایالت وایومینگ هم خواستار استفاده از فناوری بلاک چین برای بالا بردن شفافیت در هزینه‌کرد منابع دولتی شده‌اند. ایالات اوهایو هم در سال ۲۰۱۸ نخستین ایالتی در آمریکا شد که مجوز پرداخت مالیات به ارزهای مجازی را صادر کرد، اما مجبور شد این طرح را کنار بگذارد. اریک آدامز، شهردار جدید نیویورک هم اخیرا یکی از چک‌های حقوق خود را به ارز دیجیتال دریافت کردند. دان هافینز، کاندیدای فرمانداری ایالت تگزاس نیز گفته در صورت پیروزی بیت کوین را به ارز مجاز برای مبادله در این ایالت تبدیل خواهد کرد.

۲۲۳۲۲۷

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی