استمرار یک ساله علایم کووید ۱۹ در بیماران بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه

به گزارش روز پنجشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، این تحقیقات با کمک ۲۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ انجام گرفت که ۱۷۶ نفر از آن‌ها مرد و ۷۰ نفر زن بودند و همگی در جریان موج اول شیوع کووید ۱۹ بین ماه مارس و جولای سال ۲۰۲۰ میلادی در بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های هلند بستری شدند.

میانگین سنی این داوطلبان ۶۱ سال بود و با استفاده از پرسشنامه اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت این افراد در طول یک سال بعد از بستری شدن در ICU گردآوری و بررسی شد.

در نتیجه این تحقیقات مشخص شد سه چهارم از نجات یافتگان کووید ۱۹ در طول یک سال بعد از بستری شدن در ICU با مشکلات ناشی از ابتلا به این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. عموما این افراد درگیر مشکلات فیزیکی هستند و نیمی از این بیماران دچار گیجی می‌شوند.

سایر مشکلات فیزیکی شامل درد، ضعف عضلانی و کمبود نفس هستند. علاوه بر این علایم روانی مانند اضطراب و استرس نیز در بین این بیماران شیوع دارد. همچنین بر اساس نتایج این تحقیقات از هر ۶ نفر داوطلب، یکی دچار مشکلات شناختی مانند اختلال در حافظه یا تمرکز هستند.

به گفته محققان بیش از نیمی از داوطلبان این تحقیقات به دلیل عوارض بلندمدت بیماری کووید ۱۹ ناچار به کاهش ساعات کاری، استفاده از مرخصی استعلاجی طولانی یا حتی ترک کار شده‌اند و این وضعیت مشکلات جدی در زندگی حرفه‌ای آن‌ها ایجاد کرده است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA منتشر شده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی