افزایش حقوق دستیاران به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، ابوالفضل باقری فرد در نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی افزود: بیش از ۲۰ سال است که مساله افزایش حقوق دستیاران پزشکی مطرح است اما اکنون با افزایش هزینه های زندگی نمی توان با حقوق های کم زندگی را اداره کرد و به همین علت تمهیداتی صورت گرفت تا حقوق دستیاران افزایش یابد. در توافقی که با دانشگاه ها صورت گرفت، مقرر شد تا بیمارستان ها از منابع درآمدی خود برای افزایش حقوق دستیاران استفاده کنند زیرا دستیاران خود در افزایش درآمد بیمارستان نقش بسزایی دارند، این موضوع به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است و دانشگاه ها باید این ابلاغیه را اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت باید برای افزایش حق الزحمه دستیاران و دانشجویان Ph.D  محل اعتبار مشخص کند، گفت:  وظیفه ما هم پیگیری این موضوع است و باید این اعتبار پایدار باشد و باور داریم یک دستیار می بایست از مزایای یک پزشک عمومی برخوردار باشد.

باقری فرد درباره افزایش ظرفیت‌های پزشکی که یکی از دغدغه‌های دانشجویان حاضر در نشست بود، گفت: هر سال افزایش ظرفیت صورت می‌گرفت، ما به دنبال تمهیداتی هستیم که این افزایش ظرفیت را به سمت بومی‌گزینی هدایت کنیم تا هم مشکل کمبود پزشک در مناطق محروم حل شود و هم کیفیت آموزش در دیگر دانشگاه‌ها تحت الشعاع قرار نگیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت از یکسان سازی نظام ارزیابی استادان دانشگاه های علوم پزشکی کشور با راه اندازی یک نرم افزار خبر داد و گفت: شیوه ارزشیابی اساتید در دانشگاه‌ها متفاوت است، به دنبال نرم‌افزاری هستیم که دانشجویان و دستیاران بتوانند نظراتشان را از طریق آن را اعلام کنند و در صورتی که این نرم افزار به خروجی نهایی برسد از آن رونمایی خواهیم کرد.  

وی با اشاره به اجرای نسخه‌ نویسی الکترونیکی گفت: نسخه الکترونیک اتفاق خوبی در فضای درمانی است و به مرور زمان در نظام درمان جایگاه خود را پیدا خواهد کرد البته لازم است بر روند اجرای آن نظارت صورت گیرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: عمده وظیفه ما بحث آموزش است و اگر آموزش را از دانشگاه جدا کنیم چیزی از آن باقی نمی‌ماند، هویت یک دانشگاه آموزش آن است و بنابراین وظیفه ما در این حیطه سنگین است، دکتر عین اللهی وزیر بهداشت بر کیفیت آموزش تاکید مداوم دارند و در معاونت آموزشی به دنبال حل مشکلات و دغدغه های آموزشی و ارائه ی آن با کیفیتی مناسب و مطلوب هستیم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی