نماینده اراک: توافق گذرا و موقتی به نفع ما نیست و آن را نمی‌پذیریم

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: مهم‌ترین نکته‌ای که در مذاکرات باید مورد توجه قرار گیرد، آن است که ما باید از تجارب گذشته عبرت بگیریم.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در گذشته وجود داشت و باید از آن درس بگیریم، آن است که غربی‌ها به وعده‌های خود عمل نکردند و خلف وعده‌های زیادی داشتند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین حال نیاز است که هر توافقی که انجام می‌شود، قطعی و با ضمانتهای کافی باشد و حتماً باید راستی آزمایی لازم انجام شود.

 برجام 1400 به مراتب ضعیف تر از برجام 1394 است/ سرمایه گذار خارجی رغبت به برگشت ندارد

بیشتر بخوانید:

آمریکا: در آستانه توافق با ایران هستیم

واکنش همتی به اعتراف آمریکا/ یک توافق خوب می‌تواند معیشت مردم را بهبود ببخشد

برجام 1400 به مراتب ضعیف تر از برجام 1394 است/ سرمایه گذار خارجی رغبت به برگشت ندارد

کریمی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید مرعوب فضای رسانه‌ای و حاشیه‌سازی هایی که حول و حوش مذاکرات انجام می‌شود، قرار گیریم و باید در مذاکرات حقوق ملت ایران را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در عین حال که عزم و اراده جدی خود را برای حصول توافق در این مذاکرات به دنیا اعلام می‌کنیم، اما باید برای رسیدن به توافقی که دربرگیرنده منافع ملی مان باشد، جدیت و قاطعیت لازم را داشته باشیم و حتماً لازم است ضمانت ها کافی را هم از طرف مقابل بگیریم تا آنان تعهدات خود را اجرایی کنند.

کریمی با بیان اینکه ن، گفت: در گذشته طرف غربی به توافق‌های دائمی پایبند نبود و ما هم از آن توافقات نتیجه‌ای نگرفتیم. بنابراین اگر توافق با غربی‌ها موقت باشد، قطعاً سودی برای ما ندارد.

وی اظهار داشت: باید توافق در مذاکرات وین شفاف، روشن و با تضمین کافی باشد تا بتواند منافع ملی ما را حاصل کند.

231

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی