ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران آغاز شد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار علم و آموزش ایرنا، مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی ۲۶ تا ۲۸ بهمن در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در اطلاعیه اعتکاف مسجد دانشگاه تهران ۱۴۰۰ آمده است: پذیرش و اسکان معتکفین صرفاً با ارائه کارت شناسایی یا کارت دانشجویی و تنها از درب واقع در خیابان ۱۶ آذر (درب فنی) از ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب سیزدهم ماه رجب ( ۱۴۰۰/۱۱/۲۵) انجام خواهد شد و از پذیرش افراد بدون همراه داشتن کارت شناسایی و کارت واکسیناسیون (حداقل دو دز) خودداری می شود.

در این اطلاعیه اعلام شده است: شروع برنامه‌های مراسم اعتکاف از ساعت ۱۸ شب ۱۳ رجب است و با توجه به برنامه های سحر و رفاه حال معتکفین، از ساعت ۲۳ خاموشی اعمال شده و از تردد معتکفین تا حد امکان جلوگیری خواهد شد.

مراسم معنوی اعتکاف همه ساله از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب و ایام ولادت مولا امیرالمومنین علی (ع) در مساجد جامع سراسر کشور برگزار می شود که امسال همزمان با ۲۶ تا ۲۸ بهمن ماه خواهد بود.

اعتکاف در لغت به مفهوم گوشه نشینی است و معتکف گوشه ای را برای خویش بر می گزیند و در خلوتی معنوی به ذکر خداوند می پردازد و در عمل فرو شستن از همه اعمال دنیوی است و بزرگترین پیشامد توحیدی و معنوی پیش از ماه رمضان است.

اعتکاف همزمان با سحرگاهان روز سیزدهم رجب آغاز می شود و معتکف به مدت سه روز از درون مسجد جز برای انجام اعمال ضروری مانند شهادت دادن خارج نخواهد شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی