مفتخریم زنان ایرانی پیشتازان عرصه علم و فناوری هستند

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، در پیام محمدعلی زلفی‌گل به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر  آمده است: با ادب و احترام به مادران و همسران شهدای خانواده بزرگ دانشگاهیان، باعث افتخار و مباهات است که الگوی زنان ما، مادرِ پاک‌ترین انسان ها، حضرت فاطمه زهرا(س) است، او که به حق “اسوه حسنه” است. آنجا که الگوی فرزندی می شود “روشنیِ دیدگانِ پدر” می‌شود، آنجا که پا در عرصه همسری می‌نهد “برای علی (ع) بهترین یار در اطاعت خداوند” می‌شود، آنجا که نقش مادری بر جان می‌خرد مادر “شباب اهل جنت” و “سرسلسله نسل مبارک پیغمبر اعظم” می‌گردد و دوشادوش همه این‌ها آنجا که پا به میدان اجتماعی می‌گذارد مطالبه‌گری حق و حقیقت، و روشنگری بر اساس اصول اسلام را زیرکانه و خردمندانه به نمایش می‌گذارد.

وی در ادامه این پیام تاکید کرد: از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایجاد فضایی امن، انسان‌ساز برای دختران و زنان بوده تا چنین بانوی بی‌همتایی را اسوه خویش قرار دهند و در مسیر اهداف او طی طریق کنند. بانوان ما از اولین روزهای طلوع انقلاب شکوهمند اسلامی مجاهدانی بی‌بدیل بوده‌اند، مادران و همسرانی که ارزشمندترین دارایی خود را راهی عرصه مبارزه کردند.

وزیر علوم در این پیام خاطرنشان کرد: دختران پرورش‌یافته در این مکتب، بانوانی اسطوره و اسطوره‌ساز شدند که خونی تازه به شریان انقلاب وارد ساختند. امروزه مفتخریم بانوان ما، مادرانی خردمند و پیشتازانی در عرصه علم و فناوری هستند. حضور آنها در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی قابل‌تقدیر است و در هر زمینه‌ای که گام می‌گذراند با حفظ ارزش‌های والای اسلامی، شکوه و عزت می‌آفرینند.

زلفی گل در این پیام تصریح کرد: دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی و پژوهشی ایران اسلامی به خود می‌بالند که جایگاه رشد و بالندگی زنان را فراهم آورده تا با حفظ جوهره وجودی خویش به خودشکوفایی بیاندیشند، اما همواره توسعه یافتگی با مسوولیت‌های بزرگ‌تر و چالش‌های وسیعتری همراه است. جمهوری اسلامی ایران کوشیده تا به برکت هدایت‌ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بانوانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند و اگر جایگاه مهم زن در ایران اسلامی نبود، چنین مورد هجمه قرار نمی‌گرفت و این مساله لزوم هوشیاری بیشتر و مدبرانه تر بانوان و جامعه زنان نخبگانی را طلب می‌کند.

وی در این پیام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر را خدمت تمامی زنان به خصوص خانواده بزرگ و ارجمند دانشگاهی (اساتید، یاوران علمی، دانشجویان) تبریک و تهنیت گفت و ابراز امیدواری کرد در گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر راهبردهای هفتگانه آن به ویژه راهبرد “سبک زندگی” بانوان دانشگاهی بتوانند در تربیت نسل‌های آینده انقلاب اسلامی همچون گذشته، گام‌های موثری بردارند و از خداوند رحمان عزت، اقتدار و سربلندی بانوان خردمند میهن اسلامی را مسالت می‌کنم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی