شلیک های معنادار در اقیانوس هند برای دیپلمات ها در وین / رزمایش و تیراندازی یگان های شناور ایران، چین و روسیه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ اظهار کرد: در این مرحله از برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد امروز به محل اجرای مأموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، این مرحله از تمرینات را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن تمام‌ایرانی جماران و با استفاده از سلاح‌های کالیبر ۲۰ میلیمتری به سوی اهداف سطحی از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند.

شلیک های معنادار در اقیانوس هند برای دیپلمات ها در وین /  رزمایش و تیراندازی یگان های شناور ایران، چین و روسیه آغاز شد
عکس آرشیوی و مربوط به مانورهای پیشین است

بیشتر بخوانید:

  1. رژه پایانی رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین + عکس

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ خاطر نشان کرد: همچنین در مرحله بعد تمرین «PHOTOEX» شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با تهدیدات موجود در منطقه انجام شد.

امیر دریادار دوم تاج‌الدینی با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقاء سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریایی نخواهند داد.

جزئیات برنامه و اهداف برگزاری رزمایش 

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2022 با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت 17 هزار کیلومتر مربع، صبح امروز در شمال اقیانوس هند آغاز شده است.

تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی از اهداف رزمایش مرکز کمربند امنیت دریایی 2022 است.

این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود.

رزمایش عملیات آزادسازی کشتی ربوده‌شده ادامه یافت

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ گفت: در ادامه برگزاری مراحل اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه، یگان‌های شناوری و پروازی سه کشور بر اساس سناریو از پیش تعیین شده، عملیات آزادسازی دو کشتی تجاری که در آب‌های بین‌المللی مورد ربایش دزدان دریایی قرار گرفته بودند را انجام دادند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های مورد ربایش قرار گرفته، ابتدا منطقه عملیات توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جستجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جماران که سرفرماندهی رزمایش را بر عهده داشت، شناورهای رزمی مستقر در منطقه را برای اجرای عملیات آزادسازی اعزام کرد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ اضافه کرد: همچنین نیروهای عملیات ویژه ارتش و سپاه با مشارکت نیروهای عملیات ویژه چین و روسیه، پس از عملیات اطفای حریق کشتی، با فرود آمدن از هوا و سطح بر روی عرشه شناور ربوده شده، دزدان دریایی را دستگیر و عملیات آزادسازی کشتی را اجرا کردند.

امیر دریادار تاج الدینی با تاکید بر اینکه اجازه هیچ گونه تهدیدی را در حوزه دریایی نخواهیم داد، تصریح کرد: رزمایش مرکب کمربند امنیتی ایران، چین و روسیه در راستای همکاری‌های بسیار جدی امنیتی و نظامی برای مقابله با تهدیدات موجود و بیانگر توسعه عمق راهبردی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است.

21231

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی