اماکن ورزشی آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزان استثنایی و خانواده آنها رایگان می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، صادق ستاری فرد روز سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که در مجتمع آموزشی نابینایان شهید محبی برگزار شد، افزود: در اصل سوم قانون اساسی، تربیت بدنی برای همه تأکید شده است و یکی از جلوه های عینی آن باید دانش آموزان باشند.در ساحت اسناد تحولی و سیاست های بالادستی، برقراری عدالت یکی ازکلیدواژه هایی است که به کرات مورد تأکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از جلوه های برقراری عدالت، عدالت در نیروی انسانی و برخورداری از فضا و تجهیزات آموزشی و ورزشی است. از سوی دیگر یکی از جلوه های مهم عدالت، توجه به دانش آموزان و اقشاری است که به روش‌های مختلف نیازمند حمایت بیشتر هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برقراری عدالت برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نسبت به دانش آموزان عادی از اهمیت بیشتری برخوردار است، گفت: این امر هم به جهت آثار ورزش در جمع پذیری و هم تأثیر آن در تأمین سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و افزایش اعتماد به نفش و خودباوری به ویژه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه اهمیت زیادی دارد.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش،‌ ستاری فرد تاکید کرد: هدف ما ارتقای زندگی این دانش آموزان است. تعلیم و تربیت تمام ساحتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه اهمیت خاصی دارد. تربیت زیستی و بدنی یکی از ابعاد تربیت تمام ساحتی است و برگزاری مسابقات ورزشی می‌تواند به برقراری نظام عدالت کمک کند. هم آمادگی داریم و هم خود را مکلف می‌دانیم که در تأمین نیازهای دانش آموزان با نیازهای ویژه در خدمت این دانش آموزان باشیم.

وی همچنین به پیگیری هایی برای تسهیل استخدام افراد دارای معلولیت از طریق مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: به زودی دستورالعمل استفاده رایگان از فضاهای ورزشی برای دانش آموزان استثنایی و خانواده های آنها ابلاغ می‌شود.

بیست و یکمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در ۱۸رشته، گروه و جنسیت به میزبانی ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌های خراسان رضوی، فارس، اصفهان، شهر تهران و البرز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

این مسابقات در رشته‌های خرده مهارت‌های تنیس روی میز(تیمی)، آمادگی جسمانی(انفرادی) و خرده مهارت‌های فوتسال(تیمی) برای دانش‌آموزان با آسیب شنوایی، شطرنج(انفرادی)، خرده مهارت‌های گلبال(تیمی) برای دانش‌آموزان با آسیب بینایی، آمادگی جسمانی(تیمی) (سندروم دان)، طناب‌زنی(انفرادی)، خرده مهارت‌های تنیس روی میز(تیمی) و خرده مهارت‌های فوتسال(تیمی) برای دانش‌آموزان آسیب‌دیده و کم‌توانی ذهنی، شطرنج(انفرادی) و خرده مهارت‌های بوچیا(تیمی) برای دانش‌آموزان با آسیب جسمی – حرکتی برگزار می‌شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی