اجاره ربات، راهکار جدید برای جبران کمبود نیروی کار

به گزارش روز پنجشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه خبری سی‌نت، هزینه سنگین خرید این ربات‌ها و کمبود مهندسان متخصص برای نگهداری از آن‌ها دو عامل بازدارنده برای به‌کارگیری این ماشین‌های کارآمد در صنایع و کارخانجات کوچک محسوب می‌شود.
برای حل این مشکلات، یک مدل سرمایه‌گذاری جدید در این حوزه در حال رشد است که در آن ربات‌ها به اجاره داده می‌شوند. در این مدل نصب و نگهداری آنها توسط موجر انجام می‌شود و کارخانه‌های کوچک نیازی به پرداخت هزینه‌های اولیه راه‌اندازی و تحمل ریسک‌های مرتبط با نگهداری ربات‌ها ندارند بلکه به صورت ماهانه یا در دوره‌های زمانی مشخص مبالغی را به عنوان اجاره پرداخت می‌کنند.
این رویکرد که در سیلیکون ولی آغاز شده به سرعت در حال گسترش در میان سایر صنایع به ویژه صنایع کوچک است و تاکنون چندین استارتاپ جدید با موضوع اجاره ربات راه‌اندازی شده است.

رویکرد استفاده از ربات‌های کارگر امکان خودکارسازی صنایع کوچک را با سرعت بیشتر و همراهی این صنایع را با اقتصاد پویای جهان فراهم می‌کند. از طرفی هزینه استفاده از روبات‌های کارگر در قالب مدل‌های اجاره‌ای در مجموع کمتر از هزینه استخدام نیروی انسانی است.

در سال‌های اخیر با پیشرفت فناوری، ربات‌ها در مشاغل جدید مورد استفاده قرار گرفته‌اند. برخی بیمارستان‌ها از ربات‌ها برای تحویل تجهیزات و ملزومات استفاده می‌کنند و در برخی از دفاتر اداری از ربات‌های نگهبان استفاده می‌شود. اغلب این ربات‌ها نیز به صورت اجاره‌ای در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی