تجربه “سوپرمن” بودن با یک هواپیمای عمودپرواز گِرد!

این هواپیما، چهار پرواز به انجام رساند و به طور کلی بیش از چهار دقیقه در هوا معلق بود و مانورهایی در سرعت کم و با صعود عمودی محدود انجام داد.

این هواپیمای عمودپرواز(eVTOL) به طور عمودی از زمین برمی‌خیزد و بنابراین نیاز به فضای باند برای بلند شدن ندارد.

شرکت هواپیمای “زوا”، هواگرد “ZEVA Aero” را یک ماشین پرنده شخصی می‌خواند که می‌تواند از حالت شناور عمودی به حالت پرواز رو به جلو در بیاید در چنین حالتی مسافر آن رو به زمین و به شکلی مشابه “سوپرمن” قرار می‌گیرد.

تجربه "سوپرمن" بودن با یک هواپیمای عمودپرواز گِرد!

انتظار می‌رود که این طرح که در انتظار ثبت اختراع است با قیمت ۵۰۰۰ دلار در اوایل بهار سال جاری آماده پیش‌ فروش باشد و قیمت نهایی آن تا ۲۵۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

آزمایش پروازی روز نهم ژانویه بخشی از یک برنامه آزمایشی سخت‌گیرانه برای دریافت تاییدیه اداره هوانوردی فدرال بود.

“استیون تیبیتس”(Stephen Tibbitts) مدیرعامل “زوا” می‌گوید: این یک نقطه عطف بزرگ برای “زوا” است زیرا ما به مجموعه انحصاری پلتفرم‌های پرواز اثبات‌شده عمودپرواز می‌پیوندیم و این گواهی بر تلاش بی‌وقفه و نبوغ کل تیم ما در طول دو سال و نیم گذشته است. ما مشتاقیم تا به زودی به مرحله بعدی آزمایش در مسیر رسیدن به تاییدیه برویم تا در نهایت پروازهای خودکار این امکان را به هر کسی و نه تنها خلبان‌ها بدهند تا با انتشار صفر از مکانی به مکان دیگر سفر کنند.

تجربه "سوپرمن" بودن با یک هواپیمای عمودپرواز گِرد!

این هواپیما برای یک خلبان طراحی شده است و به اندازه‌ای کوچک است که می‌توان آن را در یک پارکینگ استاندارد خودرو قرار داد.

این وسیله نقلیه از هشت ملخ موتور الکتریکی برای شناور شدن در هوا استفاده می‌کند.

زمانی که در حالت عمود قرار دارد مسافر آن می‌تواند به صورت ایستاده قرار بگیرد و از بخش بالایی بیرون را تماشا کند. اما در حالت رو به جلو فرد می‌تواند زمین‌های زیر هواپیما را تماشا کند.

در آزمایش روز نهم ژانویه، این هواپیما در حالت عمودی برخاست و به درستی فرود آمد.

نسخه کوچک‌تری از این هواپیما که تنها یک ششم سایز واقعی بود در سال ۲۰۱۹ با موفقیت یک آزمایش پرواز عمودی را به انجام رساند.

46

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی