۴۲ هزار طرح عمرانی برکت در مناطق محروم کشور اجرایی شد

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از ستاد اجرایی فرمان امام، محمد ترکمانه در مراسم بهره‌برداری از مدرسه برکت شهید مصطفی خمینی در روستای جاورده و پایگاه سلامت شهرستان دیشموک در استان کهکیلویه و بویر احمد افزود: بنیاد برکت ساخت و تکمیل ۵۷ هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد که از این تعداد، ۴۲ هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

ترکمانه درباره پروژه‌های عمرانی افتتاح شده در کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: مدرسه ۶ کلاسه برکت شهید مصطفی خمینی در روستای جاورده شهرستان کهگیلویه ساخته و تقدیم دانش‌آموزان این منطقه شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: تعهد بنیاد برای ساخت این مدرسه ۶ کلاسه ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی درباره مدرسه‌سازی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بنیاد نسبت به ساخت ۸۵ مدرسه با ۳۴۵ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی استان متعهد است که تا به امروز ۳۹ مدرسه با ۲۷۷ کلاس به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ۴۰ پروژه آب‌رسانی و ۱۵ طرح پل و راه‌سازی در این استان اجرا شده و ۳۲ مسجد و خانه عالم ساخته شده است.

ترکمانه درخصوص افتتاح پایگاه سلامت برکت گفت: بنیاد برکت برای ساخت این پایگاه سلامت در شهرستان دیشموک یک‌ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: بنیاد ساخت ۶ پروژه بهداشتی شامل پایگاه سلامت، مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت را در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار دارد که از این تعداد، سه پروژه افتتاح شده و در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

۲۵۰ هزار دانش آموز مناطق محروم در مدارس برکت تحصیل می کنند

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار دانش‌آموز ساکن مناطق محروم کشور مشغول تحصیل در مدارس برکت هستند و بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت مدرسه‌سازی بنیاد قرار دارند.

ترکمانه درباره فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد برکت افزود: تا امروز یک‌هزار و ۷۰۰ مدرسه برکت با ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسیده و تقدیم دانش‌آموزان این مناطق شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد نسبت به ساخت ۲۷۲ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد دارد که تاکنون ۲۰۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: این مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه و مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی و پایگاه سلامت می‌شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی