مذاکره با کشورهای دیگر برای صادرات واکسن اسپایکوژن درحال انجام است

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، خشایار روشن ضمیر روز دوشنبه در نشست خبری با تشریح نتایج و داده های این مطالعه و ویژگی های واکسن کرونا اسپایکوژن افزود: سعی کردیم این پلتفرم که براساس استاندارد اروپا است را در اختیار مردم ایران قرار دهیم و اولویت اصلی ما تامین نیاز دز بوستر داخل کشور است. بعد از این اقدام می توانیم صادرات این محصول را به کشورهای دیگر داشته باشیم.

مسئول فنی مطالعه بالینی واکسن اسپایکوژن ادامه داد: ظرفیت تولید ما جوابگوی این کار است، اما همان طور که بیان کردم اولویت اصلی تامین نیاز داخل است.

وی ظرفیت تولید ماهانه این واکسن را ۴ میلیون دز اعلام کرد و گفت: ۶میلیون دز واکسن تحویل وزارت بهداشت شده و همین تعداد هم آماده تحویل به وزارت بهداشت است.

نشست خبری اعضای تیم تحقیقاتی واکسن اسپایکوژن در محل هتل پارسیان آزادی برگزار شد. مطالعه بالینی دز بوستر واکسن ایرانی استرالیایی اسپایکوژن با موفقیت به پایان رسیده است. 

به گزارش ایرنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تایید واکسن اسپایکوژن به عنوان نوبت سوم تمامی واکسن‌های موجود در داخل کشور خبر داد.

دکتر کمال حیدری روز ۲۳ دی ماه در نامه ای به معاونین بهداشت دانشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اعلام کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و تاییدیه سازمان غذا و دارو و با توجه به مصوبات کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ مورخ ۲۰ دی ۱۴۰۰، واکسن اسپایکوژن به عنوان نوبت سوم تمامی واکسن‌های موجود در داخل کشور مورد تایید بوده و با فاصله حداقل سه ماه از نوبت دوم قابل تزریق است.

وی در این نامه یادآور شد: در حال حاضر واکسن یادشده به عنوان دز اول و دوم در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال و به عنوان دز بوستر در تمامی افراد بالای ۱۸ سال قابل تزریق است.

واکسن اسپایکوژن بر مبنای پروتئین نوترکیب و با همکاری یک‌ شرکت استرالیایی، در شرکت سیناژن ایران تولید شده و مجوز مصرف اضطراری را اخذ کرده است. بر اساس نتیجه مطالعه دز یادآور (بوستر) این واکسن، افزایش تا ۲۵ برابری غلظت آنتی‌بادی خنثی‌کننده پس از دریافت اسپایکوژن به عنوان دز بوستر مشاهده شده است. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی