ایمن‌ ترین خودروهای سال 2021 براساس استاندارد یورو انکپ را بشناسید/ عکس

به گفته یوروانکپ در انتخاب بهترین‌های هر کلاس امتیازات به دست آمده در ۴ تست محافظت از سرنشینان بزرگسال، محافظت از سرنشینان خردسال، محافظت از عابرین پیاده و سیستم‌های کمکی لحاظ شده است. این سازمان افزوده امتیازات موجود مربوط به مدل پایه خودروها هستند و تجهیزات آپشنال موجود در تریم‌های میانی و پرچمدار تاثیری در رده‌بندی نداشته است.

euroncap20years

در کلاس خودروهای تشریفاتی این مرسدس بنز EQS است که از تمامی رقبای تست شده در سال ۲۰۲۱ عملکرد بهتری به نمایش گذاشته و به عنوان ایمن‌ترین مدل این کلاس دست پیدا کرده است.

white

ایمنی خودرو مرسدس بنز

یوروانکپ در کلاس خودروهای آفرود سایز بزرگ اشکودا Enyaq iV را به عنوان بهترین مدل تست شده در سال ۲۰۲۱ برگزیده است. در کلاس خودروهای کوچک خانوادگی باز هم محصولی از اشکودا خوش درخشیده و مدل فابیا از این برند اهل جمهوری چک درصد ایستاده است.

 ایمن‌ ترین خودروهای سال 2021 براساس استاندارد یورو انکپ را بشناسید

تویوتا یاریس کراس خودرویی است که یوروانکپ به عنوان ایمن‌ترین مدل در کلاس خودروهای چند منظوره کوچک انتخاب کرده؛ این سازمان عنوان ایمن‌ترین خودروی آفرود کوچک را هم به نیسان قشقای اعطا نموده است.

 ایمن‌ ترین خودروهای سال 2021 براساس استاندارد یورو انکپ را بشناسید

ایمن‌ترین خودروجهان در کلاس خودروهای برقی

نکته جالب توجه این که یوروانکپ برای نخستین بار ایمن‌ترین خودرو از بین مدل‌های الکتریکی را نیز برگزیده است. همانطور که قابل پیش‌بینی بود، این عنوان به مرسدس بنز EQS رسیده تا نماینده اشتوتگارتی‌ها برنده ۲ جایزه باشد.

ایمنی خودرو مرسدس بنز

ناگفته نماند تمامی مدل‌های ذکر شده، در تست تصادف یوروانکپ موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شده‌اند. اما اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم، مرسدس بنز EQS در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال امتیاز ۹۶ درصد، در بخش حفاظت از سرنشینان خردسال امتیاز ۹۱ درصد، در بخش حفاظت از عابرین پیاده امتیاز ۷۶ درصد و در بخش سیستم های کمکی ایمنی امتیاز ۸۰ درصد را مال خود کرده است.

این امتیازها برای اشکودا Enyaq iV به ترتیب عبارتند از ۹۴، ۸۹، ۷۱ و ۸۲ درصد. مدل فابیا از این کمپانی نیز به ترتیب امتیاز های ۸۵، ۸۱، ۷۰ و ۷۱ درصد را کسب کرده است. از بین دیگر مدل‌های حائز رتبه اول، تویوتا یاریس کراس به ترتیب امتیاز های ۸۶، ۸۴، ۷۸ و ۸۱ درصد را دریافت نموده، امتیاز های نیسان قشقایی هم به ترتیب عبارتند از ۹۱، ۹۱، ۷۰ و ۹۵ درصد.

46

فناوری
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی