۶۴۶ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کردستان جذب شد

صدیقه عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد دانش آموز جذب شده ۳۵۳دانش آموز پسر و ۲۹۳ دانش‌آموز دختر بوده که با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی متولیان امر به چرخه آموزش بازگشته اند.

وی افزود: علاوه بر این تعداد دانش‌آموز جذب شده در مدارس، ۲۸۸ نفر دیگر تارک و بازمانده در سطح استان شناسایی شدند که بدلایل مختلف هنوز جذب نشده و در تلاش برای جذب آنان هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: این تعداد دانش آموز جذب شده مربوط به مقطع ابتدایی است، ضمن اینکه بازماندگان از تحصیل مربوط به پایه اول ابتدایی و تارکان از تحصیل نیز پایه دوم تا ششم را در بر می گیرد.

وی اظهار داشت: بیشتر این دانش‌آموزان مربوط به مناطق حاشیه شهرها بوده و آموزش و پرورش در قالب برنامه انسداد مبادی بیسوادی همواره در حال شناسایی و جذب است و با تمام توان در این راستا تلاش می‌کند.

عبداللهی، فقر فرهنگی و اقتصادی، اعتیاد والدین، طلاق و ازدواج زودهنگام بویژه در میان دختران را از جمله دلایل ترک تحصیل دانش‌آموزان اعلام کرد و گفت: درصد کمی از این دانش‌آموزان نیز به دلایل مختلف از جمله عدم آموزش پذیربودن خود از تحصیل سرباز می زنند.

از مجموع ۳۰۰ هزار دانش‌آموز شاغل به تحصیل استان کردستان در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۶۰ هزار در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی