امیرآبادی فراهانی، موافق بودجه: با رفت‌وآمد لایحه بودجه، زمان کشور تلف می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به حضور رئیس جمهور در مجلس اظهار داشت: این حضور نشان از عزم دولت برای حل مشکلات و همکاری و تعامل دو قوه انقلابی یعنی مقننه و اجرایی کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم افزود: قطعاً جزئیات بودجه دارای مشکلات و ایراداتی است و این وظیفه کمیسیون تلفیق بودجه است که نواقص را حل کند. رئیس جمهور نیز آمادگی دولت مبنی بر همکاری و تعامل برای رفع مشکلات و نواقص را اعلام و تاکید کردند که سازمان برنامه و بودجه برای همکاری با مجلس آماده است.

وی تاکید کرد: تجربه نشان داده رأی ندادن به کلیات بودجه تغییری در ساختار اصلی بودجه ایجاد نمی کند و این کمیسیون تلفیق است که باید نواقص را رفع کند و اگر همراهی و همکاری میان مجلس و دولت باشد، می توان بودجه خوبی را برای سال آینده داشته باشیم و ما نباید این فرصت چند ماهه قانونی را با رفت و آمد بودجه بین دولت و مجلس از دست بدهیم، بلکه با همکاری دو قوه انقلابی که اراده جدی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم دارند، مسائل و مشکلات بودجه را حل کنیم، از طرفی هم دولت همراهی خود را برای این موضوع نشان داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولیت پذیری مسئولان استانی و استانداران در قبال هزینه کرد بودجه و پیش بینی صندوق عدالت و توسعه استانی برای اختصاص منابع به همان استان و نزدیک شدن شاخص های توسعه ای استان های مختلف به شاخص های کشوری و همچنین کاهش تراز منفی بودجه، نکات خوبی است که در لایحه ۱۴۰۱ دیده می شود.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم مابه التفاوت ارز ترجیحی و ارز آزاد به جیب دلالان رفته و آنچه که باید نصیب مردم می شده، نشده است و باید فکری اساسی درخصوص آن صورت گیرد، اما اگر قرار است شرایط امروز حفظ شود، باید نظام توزیع و تامین اصلاح جدی شود و اگر قرار است ارزی حذف شود، باید برای پرداخت مابه التفاوت و تامین آن پیش بینی های لازم صورت گیرد، آنچه نگرانی است مسئله ارز ترجیحی و افزایش قیمت هاست که دولت باید برنامه های خود را برای آن اعلام و ارائه کند.

وی در پایان با اشاره به مسئله بورس و نگرانی های مردم در این خصوص گفت: یکی از مسائلی که بسیاری از مردم در تعامل و ارتباط با نمایندگان به آن اشاره می کنند، ساماندهی بورس و حل مشکل سرمایه ها در این بازار است که دولت ۶ هزار میلیارد تومان برای این بخش در لایحه پیش بینی کرده است تا دغدغه بسیاری از مردم مرتفع شود و در سایر بخش ها نیز اگر نواقصی در بودجه وجود دارد، می توان با همکاری و تعامل بین مجلس و دولت به آن رسیدگی شود و هر دو قوه این تعامل را پذیرفته اند، لذا رفت و آمد بودجه مسئله ای را حل نخواهد کرد.

۲۲۳۲۲۳

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی