انتقاد قالیباف از لایحه بودجه: دولت انتظار داشت ۴۸ ساعته حذف ارز ترجیحی را مصوب کنیم/ تصمیم عجولانه نمی‌گیریم

مجلس هرگز برای اصلاح ارز ترجیحی عجولانه و 48 ساعته نخواهد گرفت

وی ادامه داد: از آنجا که دولت محترم تازه کار خود را شروع کرده بود، 3 ماه زمان برد و البته بخش قابل توجهی از ارز مربوطه در 6 و 7 ماه اول هزینه شده بود؛ دولت بعد از 3 یا 4 ماه بررسی، یک لایحه دو فوریتی (درباره ارز ترجیحی) داد و توقع داشت ظرف 48 ساعت مجلس درباره آن تصمیم بگیرد اما طبیعتا مجلس هرگز برای یک امر به این مهمی تصمیم فی‌البداهه، عجولانه و 48 ساعته نخواهد گرفت.

رئیس مجلس تاکید کرد: مجلس به فوریت لایحه ارز ترجیحی رأی نداد و این موضوع همچنان در کمیسیون در حال بررسی است و اگر واقعا این بحث بود، خوب بود که دولت محترم اصلاحیه بودجه می‌داد که در حقیقت این اصلاحیه نیامد.

قالیباف تصریح کرد: امروز در مجلس همان‌طور که رئیس جمهور اشاره کرد ما و دولت بعد از کلیات، بحث مربوط به معیشت مردم را در اولویت اول قرار می دهیم که اگر مجلس در کلیات به جمع‌بندی رسید، در جزئیات این هماهنگی با دولت وجود دارد و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که به موضوع معیشتی رسیدگی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه نخست مجلس معیشت مردم است، بیان داشت: حتما اولویت ما در بررسی ارز ترجیحی در سال 1401 توجه به معیشت مردم با اولویت محرومان و مستضعفان خواهد بود.

قالیباف خواستار «تدابیر جدی» برای پیگیری مطالبه خانواده جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراین شد

بیشتر بخوانید:

مجلسی ها ، لایحه بودجه آشفته و پر ریسک دولت را می پذیرند؟

۲۱۲۳۱

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی