خارج از آزادی چرا در حبسی؟

قهرمانی سند نیست که قباله اش را فلان وزیر بیاید و شوخی شوخی برایت بزند.عادت هم نیست که بگویی در خونم هست.بلکه مزد تلاش مجموعه ای است که در طول 30 هفته بهتر از رقبا هستند؛همین و بس.

پرسپولیس برای ششمن قهرمانی متوالی حالا کار به مراتب سخت تری نسبت به همه فصول گذشته دارد.چیز زیادی از میراث برانکو دست کم ازحیث بازیکنان سابق نمانده است.بزرگترین آزمون یحیی،خرید مدافعان جدید بود که گویا تا این لحظه نتوانسته از آن موفق خارج شود.بعد از رفتن کنعانی و شجاع،آن خط شکست ناپذیر ازهم گسست، به دلایل کاملا اشتباه سید جلال در بازی های مختلف نیمکت نشین شد و حالا می بینیم که زوج پر نوسان فرجی و علی نعمتی، برابر تنها حمله تیم قعرنشین، بازنده است. چرا؟ چون سید جلال نیست تا دست کم در ضربات ایستگاهی همه را رهبری کند، وحید امیری عقب می آید تا توپ را دور کند و به اشتباه همان توپ را می کند درون دروازه لک که روی خط چمباتمبه زده بود.

این گل شاید کاملا اتفاقی باشد اما بدون تردید بیرون گذاشتن سید جلال، نقش بسزایی در خلقش داشت.قهرمان ها را انتخاب ها تعیین می کنند.هرچه گل‌محمدی بگوید نه، اما واقعیت پیش روی ماست، نعمتی و فرجی مدافعان کاملی برای پرسپولیس نیستند. شاید بگویید پس مدافع طراز کیست؟ بروید بازی های شجاع و کنعانی را ببینید. بله نمی شود جلوی رفتن آنها را گرفت اما آیا خرید جانشین آنها آنقدر سخت بود؟حالا شاید بپرسید اصرارمان روی این دو فرد چیست؟جواب ساده است؛کلید قهرمانی پرسپولیس در طول 5 فصل گذشته دقیقا ازهمین منطقه بود.حتی با وجود حامد لک پرنوسان، با حضور کنعانی و سید جلال، پرسپولیس هم قهرمان لیگ شد هم فینال آسیا را دید. پس نباید از این زوج و این منطقه بسادگی بگذریم.

 پرسپولیس در لیگ ما تیم مدافع نیست و در اکثر موارد، تیم هجومی و مالک است از این رو اولین اشتباه مدافع شاید به معنای آخرینش باشد. شاید سال بعد این زوج به اعتماد بنفس لازم رسید اما بدترین انتخاب ممکن برای پایان لیگ بیست و یکم امید داشتن به آنهاست. فرجی همان است که در داربی، در آخرین دقیقه، بیجهت و بی علت آن صحنه پر جنجال را آفرید. ژستد برابر مس به توپ رسید و دیدیم کجا زد.پس تصورنکنید فرجی،تیمش را با آن تکل بیهوده نجات داد. او تنها موجب شد بازی برتر و بهتر تیمش زیرسایه آن صحنه جنجالی گم شود.

دادن امتیاز مقابل تیم قعرنشین به چه معناست ؟

از بالا نشین ها همه آمدند و پدیده را در همین مشهد زدند و رفتند اما گل‌محمدی استراتژی را از ابتدا اشتباه چید.وقتی با قعرنشین جدول که قرار است 90 دقیقه دفاع مطلق کند،بازی داری چرا با دو مهاجم تخصصی پا به میدان نگذاشتی؟ اگرعبدی از ابتدا در میدان بود، به جای عیسی و امیری آن 3 موقعیت عالی را آنگونه مفتضحانه خراب می کرد؟صحبت عبدی شد.تا پیش از این، از بازی نکردنش متعجب بودم اما حالا حق را تمام وکمال به یحیی می دهم. گل‌محمدی موفق شد جوان نخست پرسپولیس را به صورت تمام و کمال از حیث روانی نابود کند. بازیکنی که تصور می کرد امسال ثابت است بعد از مدت ها نیمکت نشینی تازه آن هم در حالت مصدومیت عیسی پا به میدان گذاشت، آنقدر افت کرده بود که گویا هیچ وقت نمی شناختیمش.عبدی را در آن 40 دقیقه ببینید.چه شباهتی به ستاره داربی داشت؟ کجا شبیه بازیکن لیگ قهرمانان آسیا بود؟ سایه ای بود که مربی به او گفته بود پرس کن و تنها بدو و او تا توانست هرز دوید.سایه وار می دوید و حتی در موقعیت گل هم نبود.حالا در نبود عیسی در صورت مصدومیت باید یحیی با محصول خودش دست و پنجه نرم کند. از این بچه تنها جنازه ای را دیدیم که روحش را نیمکت کشت. بازی با فجر بیاید ستاره هم شود تردید نکنید بازی بعدی باز می گردد همانجا که کل نیم‌فصل بود.

نیم‌فصل خرید نکنی کل فصل را باختی

پیشبینی سخت است اما با توجه به 9 بازی خارج از ورزشگاه آزادی که در نیم‌فصل دوم مترصد پرسپولیس است، شاید نتیجه مقابل پدیده قعرنشین زیاد تکرار شود.نوع بازی پرسپولیس محتاج زمین عالی و یکدست آزادی است.یحیی اعتقادی به پلی میکر در میانه میدان(شبیه سروش رفیعی) ندارد و شاید در آزادی و با فشار از کناره ها حریف را بتوانند تسلیم کنند اما بدون شک وقتی کارش به زمین آبادان، شیراز،مسجد سلیمان، مازندران و…  بیافتاد، آن وقت شاهد افت فاحش آنها خواهیم بود.این زنگ خطر را اگر امروز یحیی بشنود حتما برای نیم‌فصل دست کم چند خرید مهم انجام می دهد؛یک بازیساز از هر جنسی در کناره یا میانه میدان و یک مهاجم همشکل شهریار با بازی فیزیکی که در چنین زمین هایی بلد است چگونه با زورش و ضربه سر، حق تیمش را بگیرد. خریدهایی که نه شبیه مهدی خانی باشند نه پاکدل. راستی از این دو جز مصدومیت چه خبر؟

بیشتر بخوانید:

پایان سلطنت فدراسیون نشین‌ها

تاکتیکی‌ترین گل هفته را یک پرسپولیسی زد/عکس

نتایج پرسپولیس بهتر از فصل قبل؛ هواداران اما ناراضی!

251 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی