نخستین برنامه هم افزایی مراکز رشد فناوری سلامت وزارت بهداشت برگزار شد

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، محمدرضا منظم ‌رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این برنامه که به صورت آنلاین با حضور روسای مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور برگزار شد، گفت: سال‌هاست مراکز رشد در وزارت بهداشت تاسیس شده و فعالیت می‌کنند ولی فعالیت آنها تاکنون به صورت شبکه‌ای نبوده است. 

منظم ادامه داد: طراحی و اجرای برنامه هم‌افزایی مراکز رشد فناوری سلامت با هدف ارتباط مستمر و شبکه ای با توجه به ایجاد ظرفیت اشتراک تجربیات و دانش این حوزه بین دانشگاه های کشور مایه خیر و برکت ‌فراوان برای سیاست گذاری و توسعه فناوری سلامت و کارآفرینی در دانشگاه ها و کشور خواهد بود.

وی افزود: کمترین اثر این هم افزایی شناسایی توانمندی های فناوری در مراکز رشد دانشگاه های مختلف علوم پزشکی کشور و شکل گیری مسیری برای اننقال دانش و تجربه به سمت هم افزایی شبکه ای رشد است.

فرهاد پورفرضی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این نشست به تشریح تجربیات موفق حوزه فناوری این دانشگاه پرداخت و برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری را برای توسعه فناوری تشریح کرد.

در برنامه اول هم افزایی مراکز رشد فناوری ضمن سخنرانی علمی سه تن از محققان و اعضای هیات علمی دانشگاه در زمینه توسعه کارآفرینی و فناوری، مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، زنجان، اردبیل، قزوین و قم و اراک به ارائه تجربیات موفق و برنامه های ویژه اجرایی خود پرداختند.

مهدی حسین نژاد مدیر فناوری و مسئول اجرای برنامه‌های هم افزا گفت: نشست‌های هم‌افزا که دبیرخانه علمی و اجرای آن به مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واگذار شده است، چهار برنامه مکمل در بستر مجازی و یک نشست عمومی حضوری در صورت مجاز بودن نشست‌های حضوری نسبت به وضعیت کرونا تا پایان سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است و با مشارکت کلان مناطق آمایشی وزارت بهداشت برگزار می‌شود. با بررسی و پایش اثر و نتایح این رویداد در کمیته فنی مراکز رشد فناوری سلامت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۱ نیز امتداد آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی