قول وزیر کشور برای جبران خسارات سیل‌زدگان استان فارس

احمد وحیدی بامداد جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان لامرد فارس اضافه کرد: همه نهادها ، سازمان ها و گروه های مختلف مردمی، سپاه، بسیج، بنیاد های مستضعفان، برکت وعلوی ، هلال احمر و نیروهای راهداری، و راهسازی و شهرداری ها هم اینک در  مناطق سیل زده و با قوت پای کار و در کنار مردم هستند.

وی بیان کرد: مرحله نخست پشتیبانی ها که همان تخلیه آب از منازل ، رساندن اقلام خوراکی ، پوشاک و یا ایجاد اردوگاه های اسکان موقت در مناطق سییل زده و بحرانی بود انجام شده و در گام بعدی بازتوانی سیل زدگان و ارزیابی دقیق از میزان خسارات در بخش های گوناگون است که این کار نیز باید با شتاب بیشتری انجام شود.

وحیدی گفت: سیل و زلزله و مخاطرات طبیعی و این گونه مصیبت ها اگرچه سنگین و عمیق و دردناک است اما روی دیگر آن که در حقیقت ایجاد حس همبستگی و همیاری در میان ملت و همگریی بیشتر دولت با مردم و ایجاد هماهنگی های منظم بین بخشی از جنبه های مثبت این اتفاقات است.

وزیر کشور افزود: در میان گزارش خسارات به سیل زدگان بخشی عظیمی در حوزه کشاورزی و تلف شدن دام ها ، خسارت به باغ و زراعت و شیلات و چاه های کشاورزی مردم بوده که این مهم باید به طور دقیق و ویژه در دستور قرار گیرد و مکانیسم ها و شرایط لازم برای جبران این خسارات سنگین باید با فوریت و شتاب بیشتری انجام شود.او همچنین بر ضرورت تامین آب شرب سالم و مساله بهداشت عمومی در مناطق سیل زده و نیز تامین امنیت مردم در این شرایط تاکید کرد.

وحیدی گفت: دولت تا زمان تصویب و اختصاص بودجه در جلسه هیات دولت ، مبلغی را نیز به صورت تنخواه و اعتباراتی را بر اساس مواد و ظرفیت های قانونی از جمله ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران برای مناطق سیل زده پیش بینی کرده و دستگاه ها و به ویژه استانداران باید راه های قانونی برای هزینه کرد و تلاش برای جذب این اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

وزیر کشور اظهار داشت:استفاده از ظرفیت و توان بخش های غیردولتی و شرکت ها و نهادهای قدرتمند دارای امکانات لجستیکی و ماشین آلات و نیروی انسانی ودیگر ظرفیت های مادی باید در اولویت مسئولان امر در مناطق سیل زده قرار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان هایی همچون بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، گروه های جهادی، بسیج می توانند تا حدود زیادی برای رفع چالش ها و کمک به سیل زدگان در کنار مردم و دولت باشند.

سیل ۱۲  و۱۳ دی ۱۴۰۰ زیان هایی در مناطق جنوبی فارس برجا گذاشت و موجب کشته شدن پنج نفر در این مناطق شد.

21231

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی