اساسنامه و سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش استثنایی است

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم وآموزش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ حمید طریفی حسینی در مراسم معارفه خود که در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد، با تقدیر از زحمات رییس سابق این سازمان افزود: انعکاس فعالیت های این سازمان و اجتماعی شدن یکی از اقدامات ارزنده ایشان در این مدت بود.

وی با تاکید بر اجرایی سازی سند تحول بنیادین گفت: فعالیت های انجام شده مبتنی بر سند تحول بنیادین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی با جدیت پیگیری خواهد شد.

طریفی با بیان اینکه در دو مسیر کارهای سازمان پیگیری خواهد شد، گفت: پیگیری مسائل و مشکلات جاری به ویژه مشکلات تغییر صندوق و پیگیری برقراری مجدد امتیازات خاص به پرسنل استثنایی در دستور کار جدی قرار دارد تا با رفع موانع بتوانیم گام در مسیر تحولی برداریم. تدوین برنامه تحولی سازمان آموزش و پرورش استثنایی بر مبنای سند تحول بنیادین و با هدف توسعه عدالت تربیتی نیز پیگیری خواهد شد.

طریفی یکی از افتخارات خود را حضور در مدارس استثنایی و در کف مدارس دانست و گفت: در ایام حضور در مدارس فعالیت هایی نیز در حوزه سیاست گذاری نظام تعلیم و تربیت انجام داده ام.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی باید شناخته شود و به دل جامعه برود، گفت: یکی از کارهای ارزنده دکتر سید جواد حسینی استفاده از ظرفیت خیرین در عرصه های مختلف به ویژه مدرسه سازی و ساخت و کلنگ زنی ۲۰۱ مدرسه  بود که جای تقدیر دارد.

طریفی تاکید کرد: تمام تلاش در این دوره این  است که با روحیه معلمی و کارشناسی از ظرفیت نیروهای حوزه ستادی و به ویژه نیروهای جوان استفاده شود.

وی افزود: به روز رسانی زیر ساخت ها و امکانات مدارس با استفاده از ظرفیت های دولتی و خیرین، تعمیم مداخلات بهنگام به سنین پایین تر برای جلوگیری از بروز مشکلات در سنین بالاتر، رویکرد خانواده محوری به ویژه توانمند سازی خانواده ها، ارتباط با مجامع علمی و پژوهشی و دانشگاهی کشور، علم بنیان و دانش بنیان کردن امور سازمان به ویژه در حوزه های توانبخشی و سنجش، توجه ویژه به دانش آموزان تلفیقی فراگیر، توانمند سازی معلمین مدارس عادی برای ارتباط بهتر با دانش آموزان تلفیقی فراگیر، پیگیری افزایش گروه های هدف تحت پوشش و رفع موانع قانونی آن از جمله برنامه های پیش روی سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

طریفی درباره خواسته های وزیر از آموزش و پرورش استثنایی گفت: ادامه مباحث تحولی، توسعه عدالت آموزشی و پرورشی و توانبخشی، تحت پوشش قرار دادن تمام دانش آموزان گروه های هدف، توسعه گروه های هدف، دنبال کردن ماموریت های آموزش و پرورش عادی و علاوه بر آن پیگیری ماموریت های ویژه دانش آموزان استثنایی از جمله خواسته های وزیر آموزش و پرورش از سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: مردمی سازی و اجتماعی سازی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با استفاده از ظرفیت های قانونی به ویژه ردیف مسئولیت های اجتماعی، نهادهای عمومی، خانواده ها، سازمان های مردم نهاد، انجمن های خیریه و نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی از دیگر خواسته های وزیر آموزش و پرورش از آموزش و پرورش استثنایی است.

وی گفت: تعلیم و تربیت تمام ساحتی، حرکت از سمت تفکیک به سمت تلفیق و فراگیر سازی، مهارت آموزی، به روز رسانی رشته های فنی حرفه ای متناسب با بازار کار، به روز رسانی محتواهای آموزشی و پرورشی، غربالگری و مداخلات بهنگام در تمامی گروه های هدف سازمان، استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره، استفاده از فناوری های نوین  و رویکرد خانواده محوری از دیگر خواسته های وزیر آموزش و پرورش است.

طریفی بیان کرد: دست یاری  به سوی تمامی ۲۳ هزار نیروی آموزش و پرورش استثنایی برای کمک به اعتلای آموزش وپرورش به ویژه آموزش و پرورش استثنایی دراز کرده و نیازمند مشارکت تمامی آنها در ارتقای آموزش و پرورش استثنایی هستیم.

مراسم تکریم سید جواد حسینی و معارفه حمید طریفی حسینی به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، پرسنل حوزه ستادی و حضور ویدئو کنفرانسی روسای ادارات استثنایی در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.

حمید طریفی حسینی روز دوشنبه با حکم وزیر آموزش و پرورش به ریاست سازمان آموزش و پرورش استثنایی منصوب شد. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی