سردار سلیمانی بهترین نمونه عصر حاضر برای مدیریت اصیل موفق است

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، محمد مقیمی روز سه شنبه در ویژه برنامه سرو ماندگار با شعار عَلَم در امتداد قلم که به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و گرامیداشت اولین سالگرد ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی برگزار شد، افزود: سبک کار شهید سلیمانی در اداره امور را می‌توان مدیریت به مثابه امامت عنوان کرد. در چنین سبکی، مدیر نقش امام و جلودار را باید داشته باشد و گزاره بیا به جای گزاره برو برای دستور دادن به نیروهای خود به کار رود؛ همانطور که مدیریت میدانی سردار سلیمانی یک مولفه اصلی مدیریت او بود.

وی ادامه داد: هوش فرهنگی یک مشخصه برای مدیران در عرصه مدیریت بین المللی است که شهید سلیمانی از آن بسیار بهره داشت؛ چرا که توانست اقوام و فرهنگ های مختلف از فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حیدریون و حزب الله لبنان و عراق و سایر گروه ها را زیر لوای مقاومت متحد کند.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: استاد مدیریت دانشگاه هاروراد در پژوهش خود می نویسد که همه مدل های رهبری را مرور کردم و با توجه به بی اخلاقی ها و رسوایی هایی که از سوی مدیران برملا شده است، به این نتیجه رسیدم که مدیران باید به رهبری اصیل روی آوردند، اما این پژوهشگر برای ارایه نمونه های موفق از رهبری اصیل به شدت با محدودیت روبرو است که به نظر من سردار سپهبد سلیمانی بهترین نمونه عصر حاضر برای مدیریت اصیل موفق به حساب می آید.

نویسنده کتاب “رهبری اخلاص مدار؛ جوهره مکتب شهید سلیمانی” اظهار داشت: در تهیه این کتاب از تحلیل ۶۰ دیدار و مصاحبه سردار سلیمانی با افراد مختلف در داخل و کشور به این نتیجه رسیدم که مهمترین ویژگی خلقی و رمز موفقیت وی اخلاص بوده است.

مقیمی اضافه کرد: مکتب شهید سلیمانی نمونه عملی و تبلور واقعی سازمان آخرت گرا در مدیریت اسلامی است.

این آیین گرامی داشت که شامل سخنران رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها و همرزم شهید سلیمانی در مسجد دانشگاه تهران بود با مداحی اهل بیت و سپس ادای احترام حاضران بر مقبره شهدای گمنام در صحن دانشگاه به پایان رسید.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد توسط پهپادهای ارتش آمریکا و به دستور ترامپ رییس جمهوری وقت این کشور ترور شدند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی