اتهام سنگین ذوالنوری به دولت روحانی

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص علل عقب ماندگی صنعت فضایی ایران در حوزه پرتاب ماهواره اظهار داشت: در مقدمه برجام آورده بودند که برجام،‌مقدمه‌ای برای ورود به عرصه‌های دیگر از جمله مباحث منطقه‌ای، موشکی و حقوق بشر است.

ذوالنوری: دولت روحانی برای حفظ برجام مانع از توسعه فناوری فضایی شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم هر تحقیق، توسعه و پیشرفتی که منجر به نگرانی غرب و آمریکا می‌شد و ممکن بود در روند اجرای برجام اثر بگذارد، متوقف نگه داشته می‌شد و دولت محدودیت‌هایی در رشد و پیشرفت آن حوزه ایجاد می‌کرد.

ذوالنوری گفت: در همان دوره قرار بود موشکی با حضور رئیس‌جمهور تست شود اما نه تنها شخص رئیس جمهور در مراسم تست پرواز موشک حضور نیافت بلکه با حضور وزیر دفاع در این مراسم نیز مخالفت کرد. وزیر دفاع وقت علی‌رغم ممانعت رئیس جمهور، با مسئولیت خودش در مراسم تست موشک حضور یافت و بعد هم مورد سرزنش رئیس‌جمهور قرار گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه دولت گذشته در رشد و توسعه فناوری فضایی موانع جدی ایجاد کرد، اظهار داشت: دولت روحانی برای اینکه حسن نیت خود را به غرب نشان دهد، مانع رشد و پیشرفت علوم فناوری فضایی شد و  بودجه‌های مربوط به تحقیق و توسعه در این دو حوزه را  به شدت کاهش داد لذا در مسیر رشد این علوم موانع جدی ایجاد شد و این دو حوزه آسیب دید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اما نیروهای مسلح  اجازه ندادند این عقب افتادگی مزمن شود و علیرغم وجود همه فشارها توانستند رشد و پیشرفت در این حوزه‌ها را به حدی برسانند که کشور به سطح خوبی از بازدارندگی دست یابد و دشمنان جرات تعرض به ایران را نداشته باشند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس  تصریح کرد: البته نیروهای دفاعی با جرئت و جسارت و شهامت اجازه نداد خواست دولت قبل مبنی بر عقب‌نشینی ایران از عرصه‌های موشکی و هوافضا محقق شود. امیدواریم این حرکت امنیت بخش ادامه یابد و دشمنان جرأت تعرض به منافع ملت ایران را پیدا نکنند.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه تلویزیونی با اشاره به عقب ماندگی در علوم فضایی و پرتاب ماهواره گفت:  اگر بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوسانات و بی‌مهری‌هایی نسبت به فناوری‌های سطح بالا و فضایی در کشور انجام نمی‌شد و برخی افراد با نادانی به این حوزه‌ها ضربه نمی‌زدند، امروز در علوم و فناوری فضایی خیلی جلوتر بودیم و پیشرفت بیشتری کرده بودیم.

بیشتر بخوانید:

اتهام بزرگ ذوالنوری علیه دولت روحانی

درخواست محاکمه روحانی، لاریجانی و ظریف در پخش زنده مراسم سالگرد سردار سلیمانی از رسانه ملی

اشرفی اصفهانی: چرا باید روحانی حذف شود؟/ طلاب تحت فشارهای معیشتی هستند

21217

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی