چهار انتصاب در وزارت آموزش و پرورش

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری روز دوشنبه در این احکام صادق ستاری فرد را به عنوان معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، حمید طریفی حسینی را به عنوان رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مهدی فیاضی رییس مرکز امور بین الملل ومدارس خارج از کشور و مجتبی همتی فر را به عنوان سرپرست سازمان تعلیم وتربیت کودک منصوب کرد.

سوابق و رزومه ستاری فرد

ستاری فرد معاون جدبد تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش دارای دکترای تربیت بدنی از دانشگاه تهران است و از سوابق تجربی وی می توان به مدیرکل مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس، مدیر گروه مطالعات تربیت بدنی و جوانان مرکز پژوهش‌های مجلس، کارشناس امور فوق برنامه مدارس معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معلم تربیت بدنی و مربی ورزش مدارس و آموزشگاههای وزارت آموزش و پرورش، سابقه تدریس دروس تخصصی و عملی تربیت بدنی و علوم ورزشی در دانشگاه دولتی یزد (عضو هیات علمی دانشگاه یزد) و دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علم و فرهنگ  و عضو شورای راهبردی معاونت فرهنگی وزیر ورزش و جوانان اشاره کرد.

پژوهش های ستاری فر در زمینه تربیت بدنی و سلامت نیز شامل تاثیر فعالیت ورزشی در شرایط دمایی سرد، گرم و طبیعی بر تعداد لکوسیت ها و پلاکت های خون ورزشکاران ، تغییرات کورتیزول و لاکتات خون ورزشکاران پس از یک جلسه فعالیت ورزشی در شرایط دمایی سرد، گرم و طبیعی ، تفاوت های رشدی تکاملی در یادگیری توالی حرکتی : رویکرد یادگیری تکلیف مبتنی بر رشد حرکتی و   تأثیر هشت هفته فعالیت ورزشی هوازی بر برخی عوامل قلبی عروقی وتنفسی و لیپیدی جانبازان مصدوم نخاعی است.

عنوان پژوهشگر برتر سال، مرکز پژوهش‌های مجلس، برنده جوایز تحصیلی – اعطای جایزه های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر از سوی بنیاد نخبگان، برنده جایزه دکتر کاظمی آشتیانی )جذب هیات علمی در دانشگاه ها و موسسات علمی( از سوی بنیاد ملی نخبگان و کسب عنوان دستیار پژوهشی دانشگاه تهران از سوی بنیاد نخبگان در کارنامه فعالیت های پژوهشی معاون جدبد تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش وجود دارد.

سوابق و  زندگینامه طریفی حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی

طریفی حسینی دارای دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه شهید چمران اهواز است و ازسال  ۱۳۸۲ به استخدام رسمی آموزش و پرورش در آمده و در دوره های مختلف تحصیلی به خدمت در آموزش و پرورش مشغول بوده است.

از سوابق تجربی وی می توان به خدمت در مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری زیرمجموعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی، کارشناس کمیسیون اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو حقیقی شورای تحول و نوسازی نظام آموزشی کشور، عضو کارگروه طراحی اپلیکیشن اندرویدی آشنایی دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری و معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی مشکلات یادگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اشاره کرد.

طریفی حسینی در فعالیت پژوهشی خود طرح هایی پژوهشی بسیاری در زمینه تعلیم و تربیت دارد که می توان طرح های؛ تبیین مبانی و تدوین الگوی رشد بر اساس تعالیم اسلامی، تدوین و اعتباربخشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بررسی و انطباق مجموعه اسناد آموزش ۲۰۳۰ با سیاست های کلی نظا م، بررسی و انطباق اولویت های ۲۳ گانه ابلاغی رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش با سیاست های کلی نظام، بررسی و انطباق طرح «تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش « با سیاست های کلی نظام را نام برد.

طریفی حسینی علاوه بر مقاله های علمی و پژوهشی در رزومه خود، سه کتاب تألیفی با عناوین؛ «فلسفه پژوهش تربیتی» (ترجمه؛ مؤلف: ریچارد پرینگ)، «تاریخ آموزش عالی در ایران» و «بررسی کیفی و تطبیقی آسیب های اجتماعی و وضعیت زندانها در سه کشور ایران، انگلیس و آمریکا» را به ثبت رسانده است.

سوابق و رزومه فیاضی رییس مرکز امور بین الملل ومدارس خارج از کشور

مهدی فیاضی مهندسی الکترونیک و فوق لیسانس MBA دارد ودر زمان حضور یوسف نوری در معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع جذب آموزش و پرورش شده و  در شهر تهران خدمت خود را آغاز کرده است.

از سوابق اجرایی وی می توان به  ۱۵ سال سابقه معلمی و معاونت و مدیریت در  ۱۰مدرسه شهر تهران، رییس حوزه ریاست سازمان آموزش و پرورش شهر تهران سال ۸۷و ۸۸و مشاور علمی و فرهنگی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش سال ۸۹و ۹۰اشاره کرد.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، پدیدآورنده کتاب مدارس بین الملل، مؤلف کتاب «نظام نامه تأسیس، احداث و اداره مدرسه» است ودارای مقالات و سخنرانی ها و کارگاه های متعدد در رویدادهای مدرسه ای در خارج و داخل کشور می باشد.

سوابق و رزومه همتی فر سرپرست سازمان تعلیم وتربیت کودک

همتی فر دارای دکترای فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه فردوسی مشهد است و در زمان حضور یوسف نوری دبیر کمیسیون تعلیم و تربیت مجمع عالی بسیج، عضو دبیرخانه بوده است.

 وی عضو کمیته مشورتی ترمیم سند تحول بنیادین شورای عالی آموزش و پرورش و مدیر راهبری پردیس تربیتی توانا (آستان قدس رضوی ) است و از سوابق تجربی وی می توان به مشاور سازمان امور استخدامی و اداری کشور در طراحی شاخص های ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، کارشناس مشاور کمیته آموزش و پرورش همایش حکمرانی و سیاستگذاری عمومی (دانشگاه صنعتی شریف)، مدیر اندیشکده تعلیم و تربیت دالّ و عضو مؤسس و عضو بنیاد تربیتی حیات، اشاره کرد.

رییس سازمان تعلیم وتربیت کودک، سابقه تدریس دانشگاه جامعه الصمطفی العالمیه( واحد مشهد)، دانشگاه فردوسی مشهد( گروه فلسفه و حکمت اسلامی)، دانشگاه شهید رجایی – پودمان مهارت آموزان(۴دوره) و دانشگاه فرهنگیان را دارد.

همتی فر، در رزومه پژوهشی خود پژوهش های بسیاری در زمینه تعلیم و تربیت دارد که می توان به معرفی گرایش های علوم تربیتی و استادان آن در ایران ، استخراج مجموعه مسائل موجود در مراکزکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر تهران، بررسی روش های شناسایی استعدادهای برتر و ارائه الگوی عملی، ارزیابی درس مبانی و اصول تعلیم و تربیت در دانشگاه های ایران و گره خوردگی هویت فلسفه تعلیم و تربیت و روش پژوهش در آن اشاره کرد.

وی علاوه بر مقاله های علمی و پژوهشی در رزومه خود هفت کتاب تالیفی با عناوین؛ روایت های ما از فلسفه تعلیم و تربیت، نقد سند آموزش۲۰۳۰ از منظر تعلیم و تربیت اسلامی، اندیشه ورزی و تجربه نگاری تربیتی ، تربیت، زیارت و انتقال معارف رضوی، اندیشه ورزی و تجربه نگاری تربیتی، تربیت و معنویت، اندیشه ورزی و تجربه نگاری تربیتی، جشن عبادت دخترانه، اندیشه ورزی و تجربه نگاری تربیتی،  تربیت اقتصادی و رشد و توانمندسازی والدین ، مادرانه های کرونایی؛ تجربه نگاری زیست مادران ایران زمین در ایام کرونا دارد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی