فرایند گسترش پوشش آفتابگیر تلسکوپ فضایی جیمز وب امروز آغاز می شود

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی اسپیس، این تلاش در ابتدا برای روز یکشنبه دوم ژانویه (۱۲ دی)  برنامه ریزی شده بود، اما ناسا اعلام کرد که شروع این فرایند را یک روز به تاخیر می اندازد تا برای بهینه سازی سیستم های انرژی این تلسکوپ و در عین حال کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رفتار این رصدخانه در فضا، زمان داشته باشد.

اکنون قرار است فرایند گسترش پوشش پنج لایه ای این آفتابگیر امروز دوشنبه سوم ژانویه (۱۳ دی) آغاز شود و تکمیل این رویه دست کم دو روز طول می کشد.

مدیران این فضاپیما، توقف یاد شده در استقرار پوشش های این آفتابگیر را پس از کار تا اواخر شب ۳۱ دسامبر برای گسترش دو ساختار «وسط تیرک» در دو طرف این فضاپیما، اعلام کردند. آن تیرک ها باعث می شود آفتابگیر یاد شده به اندازه کامل خود برسد.

ناسا در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که استقرار این آفتاب‌گیر متکی به ۱۰۷ دستگاه آزادکننده پوشش است که برای گسترش صحیح این محافظ خورشیدی هر کدام از این ۱۰۷ دستگاه باید کار کنند. این سازمان اعلام کرد همه ۱۰۷ دستگاه آزاد کننده پوشش با موفقیت آزاد شدند.

 تلسکوپ فضایی ۱۰ میلیارد دلاری جیمز وب روز ۲۵ دسامبر ( چهارم دی ماه) بر فراز موشک «آریان ۵» از مرکز فضایی گویان فرانسه پرتاب شد و ماموریتی را با تاخیر طولانی مدت و بالقوه متحول کننده برای مطالعه آغاز کیهان، سیارات فراخورشیدی نزدیک و موارد دیگر آغاز کرد.

این آفتابگیر پنج لایه ای به خنک نگه داشتن ابزار علمی و اپتیکی تلسکوپ جیمز وب کمک می‌کند. این موضوع برای مشاهده‌ کیهان در طیف فروسرخ توسط این رصدخانه ضروری است. هر یک از پنج لایه این سپر خورشیدی، زمانی که به طور کامل باز شوند، به اندازه یک زمین تنیس خواهند بود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی