جذب ۵۳میلیارد تومان سرمایه در دوشنبه های استارتاپی

به گزارش خبرنگار گروه علم وآموزش ایرنا، مصطفی بغدادی امروز در رویداد دوشنبه‌های استارتاپی در حوزه اینترنت اشیا گفت:‌ هدف از برگزاری دوشنبه های استارتاپی کمک به کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا برای تامین سرمایه است.

وی بیان کرد: این صندوق سعی کرده در مسیر پر پیچ و خم استارتاپ ها در عرضه کالا به بازار و موفقیت در کسب و کارها همراه باشد.

بغدادی با تاکید براینکه خدمات این صندوق مشمول شرکت‌های دانش بنیان است، یادآور شد: در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان از ۶۰ خدمت و سرویس این صندوق بهره مند می‌شوند، ولی اکوسیستم نوآوری کشور محدود به دانش بنیان‌ها نیست.

وی گفت: شرکت‌های نوآور و فناور و خلاق و استارتاپ ها نیز در این اکوسیستم فعال هستند، اما موفق به دریافت دانش بنیانی نشده‌اند. بنابراین لازم است از آنها حمایت و پشتیبانی شود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: یک کسب و کار برای ارائه نمونه اولیه به بازار، مسیر پر پیچ و خمی را باید طی کند. بخش پر ریسک این مسیر در ابتدای راه، مرحله‌ای که محصول اولیه برای معرفی به بازار تولید می‌شود، قرار دارد که میزان شکست در آن بسیار است و دره مرگ نامیده می شود.

وی گفت:‌ در این صندوق تلاش می‌شود با تقویت شتاب دهنده‌های دانش بنیان، شرکت‌ها را برای عبور از دره مرگ حمایت کنیم. بنابراین رویدادی با عنوان رویداد پیوند در صندوق طراحی و برگزار می شود.

بغدادی افزود: در این رویداد شرکت‌های استارتاپی و صاحبان ایده در حضور شتاب دهنده‌ها، طرح‌های خود را معرفی می‌کنند و شتاب دهنده‌ها نیز با تزریق سرمایه بذری از ایده‌های منتخب حمایت خواهند کرد. ‌در این شیوه حمایتی اگر استارتاپ ها بتوانند ۲۰ درصد سرمایه خود را تامین کنند، ۸۰ درصد سرمایه باقی مانده از طریق صندوق تامین خواهد شد.

وی یادآور شد:‌ تاکنون ۱۳ شتاب دهنده دانش بنیان عامل هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری انتخاب شدند. این شتاب دهنده‌ها از ۵۰ طرح از طریق سرمایه گذاری بذری با حجم ۴۲ میلیارد تومان از استارتاپ‌ها حمایت شده است.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: علاوه بر این ها ۶۴ صندوق پژوهش و فناوری که در تمام استان‌های کشور راه اندازی شده با حجم ۴۶ میلیارد تومان از ۲۳ طرح مختلف سرمایه گذاری کرده‌اند.

بغدادی افزود: در ۳۶ رویداد قبلی ۱۸ طرح سرمایه پذیر معرفی شدند و در این رویدادها سه تفاهم نامه به امضا رسید. ‌در رویدادهای گذشته میزبان ۳۲۰ تیم استارتاپی بوده ایم و برای ۱۰۰ تیم‌ تعداد ۴۵۰ جلسه با سرمایه گذاران برگزار شده است. از این تعداد، ۱۹ تیم موفق به جذب ۵۳ میلیارد تومان شده‌اند و ۱۷ مجموعه دیگر نیز در حال مذاکره برای جذب سرمایه با حجم ۶۲ میلیارد تومان هستند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی