ویژه برنامه سرو ماندگار و طرح نذر وقت برگزار می‌شود

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، رحمت‌اله اللهیاری دبیر ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در این دانشگاه از برگزاری ویژه‌ برنامه «سرو ماندگار» با شعار «عَلَم در امتداد قلم» خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همچنین اولین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی، روز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حمیدرضا مقدم‌فر از شخصیت های کشوری و مداحی حاج سعید حدادیان و شعرخوانی شاعر آیینی میلاد عرفان‌پور با حضور دانشگاهیان دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این ویژه‌برنامه به صورت برخط از سامانه مسجد دانشگاه تهران به نشانی tehran.nahad.ir/live و شبکه اینترنتی دانشگاه تهران به نشانی tv.ut.ac.ir/live پخش خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه تهران همچنین از برافراشته شدن پرچم کشورهای محور مقاومت در سردر اصلی دانشگاه تهران خبر داد و اظهارداشت: روز دوشنبه ۱۳ دی ماه همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی، زنگ مجازی مقاومت با عنوان «سرو ماندگار» در همه کلاس‌ها و فضاهای مجازی دانشگاه نواخته می‌شود.

اللهیاری همچنین به برگزاری نشست‌های تخصصی مجازی با محوریت شناساندن شخصیت چندوجهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: نشست تخصصی «مکتب سردار شهید سلیمانی و ارتباط آن با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» و نشست مجازی با عنوان «نقش بانوان در شکل‌گیری شخصیت‌های سرداران و مبارزان جبهه مقاومت» از طریق حسینیه مجازی سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در هفته منتهی به سالروز شهادت سردار سلیمانی آغاز شده و همچنان ادامه دارد، از مسابقات ورزشی پرتاب دارت و شطرنج برخط برای دانشجویان و مسابقه تیراندازی ویژه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه به عنوان برنامه‌های برگزارشده نام برد و از همایش پیاده‌روی همگانی ویژه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه در روز یکشنبه ۱۲ دی ماه خبر داد.

مدیرکل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر دانشگاه تهران همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی «از چیزی نمی‌ترسیدم» ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان سراسر کشور، ۱۰ مسابقه از وصیتنامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسابقه دلنوشته با عنوان «سردار دل‌ها – سرباز ولایت» ویژه کارمندان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه تهران در قالب مجموعه برنامه‌های «عَلَم در امتداد قلم» خبر داد.

طرح نذر وقت برگزار می شود

 احمد سدیدخوی رییس کمیسیون طرح توسعه بنیاد حامیان دانشگاه تهران از برنامه بنیاد حامیان دانشگاه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری، دانشی و مهارتی متخصصان، نخبگان و خبرگان علاقمند به حوزه علم بویژه دوستداران دانشگاه تهران، در قالب طرح نذر وقت خبر داد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین فقط نباید محدود به جلب کمک‌های مالی شود؛ بلکه لازم است ترویج فرهنگ نذر وقت مورد توجه بیشتری قرار گیرد. بسیاری از نخبگان و خبرگان هستند که به حوزه علم و دانش و بویژه دانشگاه تهران دارای علاقه ویژه بوده و حاضر هستند بخشی از زمان خود را در اختیار رشد و توسعه دانشگاه قرار دهند. بنابراین لازم است جلب همکاری این نیک‌اندیشان را در قالب نذر وقت ساماندهی کنیم.

رییس کمیسیون طرح توسعه بنیاد حامیان دانشگاه تهران در ادامه به شناسایی دانشجویانی که دارای مهارت‌های مورد نیاز دانشگاه بوده و علاقمند به همکاری و همیاری با دانشگاه در قالب کار دانشجویی هستند، تاکید کرد.

سدیدخوی عضو هیات علمی مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، خواستار برنامه‌ریزی برای توجه هرچه بیشتر بنیاد حامیان دانشگاه تهران به دانشجویان خوابگاهی و افزایش فعالیت بنیاد حامیان خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران شد و گفت: با بازگشایی تدریجی آموزش حضوری در آینده، دانشگاه دارای انتظاراتی از بنیاد حامیان بویژه در حوزه خوابگاه‌هاست؛ در این راستا لازم است به سرعت پیش‌بینی‌هایی داشته باشیم.

بر طبق این گزارش، مدیران اجرایی بنیاد حامیان دانشکده‌ها و واحدهای مختلف دانشگاه نیز در این نشست به ارایه راهکارهای اجرایی در زمینه‌های ترویج فرهنگ نذر وقت، توسعه جذب دانشجویان در قالب کار دانشجویی، انطباق‌سازی بین موارد مورد مشارکت خیرین نیک‌اندیش با نیازهای دانشکده‌ها و … پرداختند.

تبادل‌نظر در مورد تدوین شاخص‌های ارزیابی و تشویق فعالیت‌ها و دستاوردهای برتر کیفی و کمی بنیاد حامیان واحدهای دانشگاه و تدوین روزشمار تاریخی خیرین و واقفین دانشگاه تهران سال ۱۴۰۱ از دیگر محورهای نشست هم‌اندیشی مدیران اجرایی بنیاد حامیان واحدهای دانشگاه تهران بود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی