رشته‌های حکمرانی و توریسم ورزشی در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی در بازدید از آکادمی ملی المپیک و موزه ملی ورزش و دیدار با رییس و اعضای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، با اشاره به میان‌رشته‌ای بودن علوم ورزشی، گفت: انتظار می‌رود روان‌شناسی ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی و سایر رشته‌های مرتبط در یک قالب مشترک در علوم ورزشی هم‌افزا شوند.

وی، داشتن مهارت و دانش مدیریتی را در کنار برخورداری از تخصص در یک رشته و حرفه از لوازم موفقیت در مدیریت‌ها دانست و گفت: با تاسیس دانشکده حکمرانی در دانشگاه تهران، به دنبال این هستیم که مهارت‌های فنی را با مهارت مدیریتی تلفیق کنیم.

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر تاثیرات فرهنگی که ورزش و ورزشکاران بر جامعه دارند، گفت: ورزش یکی از بهترین بسترها برای اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی است و رفتار ورزشکاران در جامعه به‌ویژه جوانان تأثیرگذار است.

 مقیمی افزود: همچنین ورزش در حوزه آموزشی، ترویجی و فرهنگی جای کار بسیار دارد که لازم است در این زمینه پروژه‌های داخلی و حتی بین‌المللی تعریف کنیم و دانشگاه باید بیشتر در این زمینه کار کند و با جامعه ورزشی همکاری داشته باشد.
 

صالحی امیری: برای دوره‌های کمیته ملی المپیک به ظرفیت دانشگاه تهران نیازمندیم

سیدرضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک نیز با تاکید بر اینکه رکن اساسی و بنیادی در ورزش و کمیته ملی المپیک، مبحث «آموزش» است، گفت: دوره‌های کمیته ملی المپیک، دوره‌های عالی و حرفه‌ای هستند که برای توسعه آنها به ظرفیت و توانایی علمی دانشگاه نیازمند هستیم.

وی از حوزه ورزش به عنوان ارزان‌ترین و مؤثرترین حوزه تولید نشاط در جامعه نام برد و گفت: در حوزه ورزش با صرف هزینه کمتر می‌توان به کاهش یاس و افزایش امید به زندگی در جامعه کمک کرد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است تماشای مسابقه فوتبال باعث گردآمدن خانواده در کنار هم، کاهش میزان جرم و جنایت و تولید نشاط می‌شود.

رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش نباید صرفا به جنبه قهرمانی و گرفتن مدال توجه کرد، افزود: «بحث فرهنگی و اجتماعی کردن ورزش در کشورمان کمرنگ است. البته امیدواریم با راه‌اندازی دانشکده حکمرانی توسط دانشگاه تهران، با حل یکی از چالش‌های بنیادی در کشور، به یک الگوی حکمرانی مطلوب در زمینه ورزش نیز دست پیدا کنیم».

پس از این گفت‌وگو و پیشنهاد همکاری کمیته ملی المپیک و دانشگاه تهران، سیدمحمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و مهدی شهبازی مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی از بخش‌های مختلف کمیته ملی المپیک و موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بازدید کردند.

رییس کمیته ملی المپیک، فضل‌الله باقرزاده استاد دانشگاه تهران و نایب رییس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی سرپرست آکادمی ملی المپیک و دبیرکل کمیته ملی المپیک و نصرالله سجادی سرپرست کاروان بازی‌های المپیک در این بازدید حضور داشتند.

کیکاووس سعیدی، سرپرست آکادمی ملی المپیک و دبیرکل کمیته ملی المپیک در این بازدید اظهار داشت: این مجموعه با ظرفیت تخصصی بالا خدمات مختلفی در حوزه‌های پزشکی، روان‌شناسی، اقامتی و سالن‌های مختلف ورزشی به ورزشکاران ارائه و در عرصه کاربردی فعالیت می‌کند.

سالن‌های ورزشی چند منظوره و تخصصی با امکانات پیشرفته برای ورزشکاران حرفه‌ای و سالن جدید فانکشنال که در نوع خود در کشور کم‌نظیر است از بخش‌های قابل توجه در این بازدید بود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی