اعضای هیات علمی ۳۹۶ میلیارد ریال یارانه خدمات آزمایشگاهی دریافت کردند

به گزارش روز سه شنبه گروه علم وآموزش ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، این یارانه‌ها با هدف توسعه صنعت آزمایشگاهی در کشور به اعضای هیات علمی، دانشجویان و دیگر متقاضیان پرداخت می شود. بر همین اساس از سال ۹۳ تا  انتهای آذرماه سال ۱۴۰۰ بیش از  ۱۷۴ میلیارد ریال یارانه به دانشجویان و ۲۲۹ میلیارد ریال به دیگر طرح‌ها ارائه شده است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ارائه این یارانه‌ها به دنبال ایجاد بستر حمایتی برای فعالان حوزه آزمایشگاهی و پژوهشگران است تا خدمات باکیفیت و دقت بیشتری ارائه شود.

این خدمات هر سال به دلیل افزایش تعداد تقاضاها بیشتر می شود. از سال ۹۳ تا کنون بیش از ۷۵ میلیارد تومان کمک مالی به دانشجویان و اساتید ارائه شده است. طبق آمارها از سال ۹۸ حدود ۶۰۰ آزمایشگاه در شبکه عضو بودند که این عدد سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۱۴۱ مورد رسیده است.  ۱۴۶ پژوهشگاه و مرکز تحقیقات، ۵۴۲ دانشگاه، ۱۰ پارک فناوری و ۴۴۳ شرکت عضو شبکه آزمایشگاهی هستند.

این شبکه با هدف افزایش بهره وری زیرساخت های آزمایشگاهی کشور، پلتفرم به اشتراک گذاری دستگاه ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی را در کشور راه اندازی کرده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی