واکنش کنعانی‌زادگان به ماجرای خبرساز

 فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) در پایان هر سال میلادی، به بررسی برترین‌های فوتبال در قاره‌های مختلف می‌پردازد. این سایت تیم منتخب قاره آسیا در سال ۲۰۲۱ میلادی را معرفی کرد که از ایران، سردار آزمون و محمد حسین کنعانی‌زادگان در ترکیب اصلی و مهدی طارمی و سیدمجید حسینی در جمع بازیکنان ذخیره دیده می‌شوند. متیو رایان از استرالیا، تاکهیرو تومیاسو، تاکفوسا کوبو و یویا اوساکو از ژاپن، عبدالکریم حسن و یاسر الشهرانی از عربستان، وو لی از چین، سون هیونگ‌مین از کره جنوبی و علی مبخوت از امارات، سایر نفرات تیم منتخب قاره کهن در سال ۲۰۲۱ میلادی هستند. لئوناردو ژاردیم سرمربی الهلال که این تیم را به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رساند، بهترین مربی قاره کهن از نگاه IFFHS بوده است.

درهمین ارتباط محمد حسین کنعانی زادگان در رابطه با این خبر و ماجرای خبرساز حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از آسیا صحبت کرد.

* تبریک می گوییم. وقتی متوجه شدی یکی از بازیکنان اصلی تیم منتخب سال ۲۰۲۱ آسیا هستی چه احساسی داشتی؟

– احساس غرور و افتخار و اینکه به هر حال وقتی می بینی تلاش تو دیده شده است حس خوشحال کننده ای است. خدا را شکر می کنم و می دانم این موارد مسئولیت یک فوتبالیست را سنگین تر می کند.

* بازیکنان بزرگی مثل سون هیونگ مین ستاره تاتنهام و کره جنوبی، متیو رایان استرالیایی و علی مبخوب به همراه تو و سردار آزمون عضو تیم منتخب سال آسیا شدند. مهدی طارمی و سید مجید حسینی هم به عضویت  تیم ذخیره ها درآمدند.

– به هر صورت این افتخار بزرگی است. همه این بازیکنانی که اسم بردید شایسته و لایق بهترین ها هستند. البته حتما از قول من بنویسید که این عنوان و افتخار را مدیون تیم ملی، پرسپولیس و هواداران پرشمارش هستم.

* این موضوع چه بازتابی در قطر داشت؟

– همه همبازیانم در الاهلی قطر به من تبریک گفته و مدعی شدند افتخار بزرگی است. البته من از شروع فوتبالم اهداف بزرگی در سر داشته و دارم. هنوز هم تلاش می کنم هر روز بهتر از دیروز شوم.

* علیرضا بیرانوند یک شعار معروف دارد و همیشه می گوید که ” آرزوهای من سقف ندارد!” آرزوهای محمد حسین کنعانی زادگان سقف دارد یا نه؟

– اسم آرزو روی خودش است. رویایی که نه سقف دارد و نه پایان! شما می توانید هر آرزوی بزرگی داشته باشید و یک فوتبالیست یا ورزشکار هم همواره می خواهد به قله برسد. البته هیچ موفقیتی بدون زحمت و تلاش حاصل نمی شود.

* به توپ طلای آسیا فکر می کنی؟

– توپ طلای آسیا عنوان بسیار بسیار بزرگی است اما خیلی به ندرت به مدافعان می رسد. در اروپا و عنوان مرد سال جهان هم همین طور است. من به عنوان یک مدافع وسط تلاش می کنم بازیکن خوب و مفیدی برای تیم باشگاهی خودم و تیم ملی کشورم باشم. اینکه توپ طلای آسیا یا عناوین فردی را ببرید خوشحال کننده یا یک رؤیای شیرین است اما فوتبال یک ورزش گروهی است. همیشه سعی می کنم رضایت مربیان و هواداران تیم را جلب کنم و خیلی درگیر این مسائل نیستم.

* از فوتبال ایران که خبر داری؟

– بی خبر هم نیستم. چطور؟

* پس از ماجرای حذف احتمالی پرسپولیس و استقلال به عنوان نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان آسیا خبر داری؟

– به نظرم حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا یک فاجعه ملی است. اساسا حذف هر نماینده ای از ایران از لیگ قهرمانان قشنگ و زیبنده نیست. تیم ملی ایران تیم اول آسیاست و من امیدوارم این مشکلات با مدیریت و درایت دوستان حل شود. هواداران پرسپولیس و سایر تیم ها با تیم های محبوب خود زندگی می کنند و این اتفاق برای فوتبال ایران تبعات تلخی خواهد داشت.

* این وسط فکر می کنید مقصر کیست؟

– من خیلی درجریان نیستم و اصلا دقیق نمی دانم چرا چنین موضوعی آن هم در این مقطع پرسپولیس و فوتبال ایران را تهدید می کند.

* بحث نداشتن ورزشگاه اختصاصی، مالکیت مشترک دو باشگاه و بدهی های فراوان داخلی و خارجی دلیل اصلی لغو مجوز حرفه ای پرسپولیس و استقلال است.

– نمی دانم چه بگویم؟ ما اینجا در قطر ۴ زمین تمرینی مختلف داریم. استادیوم اختصاصی داریم و از لحاظ زیرساخت ها الاهلی و سایر باشگاه های قطری کوچک ترین مشکلی ندارند. من برخی اوقات افسوس می خورم فوتبال ایران با آن همه استعداد چرا چنین امکاناتی ندارد.

* بازی های اخیر پرسپولیس را دیده ای؟

– بله، تا جایی که بتوانم نگاه می کنم و خوشحالم پرسپولیس ۳ بازی متوالی در لیگ برتر و جام حذفی برنده شده است. امیدوارم بچه ها با ادامه همین روند به امید خدا برای ششمین بار متوالی قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرند. این تیم یک مقدار زمان می خواست و من فکر می کنم با هماهنگی نفرات جدید با قدیمی ها، پرسپولیس مثل ۵ سال گذشته باز هم جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

بیشتر بخوانید:

رونمایی از کارت جدید مهدی طارمی در فیفا/عکس

گل‌محمدی در آسیا ناکام ماند/عکس

بازگشت مهدی طارمی به تیم ملی در روز واگذاری پرسپولیس و استقلال

253 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی