آموزش و پرورش پیگیر مشکلات مدارس ارامنه است

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،  یوسف نوری امروز- دوشنبه – در آستانه زادروز حضرت مسیح علیه السلام و حلول سال نو میلادی در بازدید از مجتمع آموزشی «ارس» از مدارس ارامنه منطقه ۶ شهر تهران اظهار داشت:  حضرت مسیح(ع) از پیامبران اولوالعزمی بود که در دوران کودکی، خود را به پیروانش معرفی کرد.

 وی تصریح کرد: ایران همواره تعاملات خوبی با هموطنان مسیحی و سایر ادیان داشته است و با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ این تعاملات خوب ادامه پیدا کرد و در قانون اساسی اصلی گنجانده شد که بر اساس آن حقی را برای همه ادیان قرار دادند تا بتوانند در راستای آموزه های دینی خود، انجام وظیفه کنند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: انتظار داریم این همکاری های خوب که بین ادیان مختلف در کشور وجود دارد، بیش از پیش ادامه یابد. زمانی آموزش و پرورش موفق است که خانواده مشارکت مؤثر داشته باشد  و همچنین رسانه ها و نهادهای خارج از آموزش و پرورش با این دستگاه مشارکت مؤثر داشته باشند.

نوری تصریح کرد: با توجه به کاهش آمار دانش آموزی مدارس ارامنه برای تجمیع مدارس ارامنه باید مدلی را ارایه دهیم که در ادامه با مشکل مواجه نشویم. برنامه ریزی درسی نیز باید به گونه ای باشد که مخاطب را قانع کند بنابراین انعطاف در محتوا، متناسب با ویژگی های فردی، اصلی است که در سند تحول بنیادین آمده است.

وی در ادامه به روح همه شهدای مسیحی که در دفاع مقدس جان خود را نثار کردند، درود فرستاد و یادشان را گرامی داشت.

وزیر آموزش و پرورش همچنین ولادت حضرت مسیح(ع) را به همه هموطنان مسیحی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران همه با هم قدم های مؤثری برداریم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی