دغدغه تامین منابع مدرسه سازی با کمک خیرین رفع شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهراله  رخشانی روز یکشنبه در مراسم روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی همزمان با افتتاح مدرسه زرین تاج  ناصری افزود: در چند سال اخیر زلزله و سیل های بسیاری رخ داد که با کمک خیرین توانستیم از این بحران‌ها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه زلزله آسیب های بسیاری به مناطق وارد می کند که بسیار پر درد و رنج است، تاکید کرد:  پس از زلزله بم سازمان نوسازی به سمت بازسازی مدارس حرکت کرد و مدارس در گروه ساختمان های با اهمیت برای مقاوم سازی قرار دارد.

رییس سازمان نوسازی مدارس ادامه داد: مدارس پس از زلزله باید پایدار باشند و به عنوان کانون مدیریت پایدار از آن استفاده شود. مقاومت مدارس در برابر بلایای طبیعی به گونه ای بود که به عنوان اسکان موقت، امدادگری و مدیریت بحران  استفاده شدند.

رخشانی مهر خاطر نشان کرد: زلزله کرمانشاه آبان ماه رخ داد. پیش از زلزله سرانه آموزشی این منطقه  ۵/۷ بود که به ۶/۴۱ پس از نوسازی رسید.

وی گفت: مهرماه ۹۷ مدارس سرپل ذهاب  آماده پذیرایی از دانش آموزان بودند و مهر ۹۸ به طور کامل پروژه نوسازی مدارس کرمانشاه بسته شد.

به گزارش ایرنا، مدرسه ابتدایی پسرانه زرین تاج ناصری با ۱۱ میلیارد تومان اعتبارات هزینه شده از محل تخریب و بازسازی در زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربعی و با سالن ورزشی، کتابخانه، سالن چند منظوره و سایت امروز در منطقه یک تهران افتتاح شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی