شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران به مسائل جامعه پاسخ می‌دهد

سیدمهدی شریفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا درباره فعالیت شبکه اینترنتی دانشگاه تهران اظهار داشت: دانشگاه فعل الهی را بر اساس منزلت عقل در هندسه معرفت دینی تشریح می‌کند. جایگاه دانشگاه بر این اساس پرمنزلت است، ضمن آنکه دانشگاه باید در عرصه عمومی کشور با هدف حل مسائل جامعه حضوری جدی داشته باشد. یعنی بتواند مساله را درک کند و نسخه دقیق و منطقی برای حل آن داشته باشد.

مشاور رسانه‌ای رییس دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاهی که نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت باشد، دانشگاه گلخانه‌ای است؛ بنابراین دانشگاه باید با استفاده از ظرفیت ارزشمند اعضای فرهیخته هیات علمی، فارغ التحصیلان و دانشجویان در راستای حل مساله خدمتگزار باشد.

شریفی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم هنرمندانه زبان علم را به زبان اجتماعی تبدیل کنیم که رابطه مان با جامعه قطع نشود بر این اساس و با همین هدف، شبکه اینترنتی دانشگاه تهران با بهره گیری از همین سرمایه‌های گرانسنگ فعالیت خود را آغاز کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: ذی نفعان شبکه اینترنتی دانشگاه تهران گروه‌های نخبگی هستند، به همین دلیل شعار شبکه هم به «حکمت و فرزانگی» مزین شده است.

مشاور رسانه‌ای رییس دانشگاه تهران یادآور شد: در این شبکه مهم‌ترین مسائل روز در گفت و گو با اعضای هیات علمی، فارغ التحصیلان و دانشجویان مطرح می‌شود و هسته مرکزی تولیدات این شبکه به عهده اعضای هیات علمی و فارغ التحصیلان و دانشجویان است.

شریفی با بیان اینکه شبکه اینترنتی دانشگاه تهران از زمان افتتاح تاکنون چهار ساعت برنامه هفتگی داشته است، اظهار داشت: در هفته اول متناسب با ۱۶ آذر به ابعاد مختلف مسائل دانشجویان پرداخته شد، در هفته دوم متناسب با هفته پژوهش به مسائل پژوهشی کشور و در هفته سوم نیز به مسائل فرهنگی پرداخته می شود.

وی ادامه داد: همچنین اینکه مسائل مهم حوزه های روابط بین الملل، خانواده، فرهنگ، جامعه، هنر، اقتصاد و ورزش نیز در گفتگوهای تخصصی پیگیری شد.

به گزارش ایرنا، شبکه اینترنتی دانشگاه تهران ۱۶ آذر ماه افتتاح شد و با قوانین ساترا و یکی از پلتفرم‌های داخلی در بستر اینترنت و در آدرس tv.ut.ac.ir فعالیت می کند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی