جیمی جامپ های معروف جهان ورزش را ببینید/عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در جریان یک مسابقه ورزشی ممکن است یکی از تماشاگران با وجود حضور نیروهای امنیتی وارد زمین شود و باعث شود بازی برای دقایقی متوقف شود. این افراد اغلب به نشانه اعتراض دست به چنین حرکتی می زنند چون می دانند در نهایت دستگیر و با جریمه های مالی روبرو خواهند شد و حتی شاید زندانی یا از حضور در ورزشگاه ها محروم شوند. معروف ترین این افراد خائومه مارکس است که به جیمی جامپ مشهور است.

جیمی جامپ های معروف جهان ورزش را ببینید/عکس

مارکس که اسپانیایی است تنها در رقابت های ورزشی وارد زمین بازی نشده است بلکه در مراسم گویا (جشنواره فیلم اسپانیا) و مسابقه آواز یوروویژن هم به راحتی از ماموران امنیتی عبور کرده است. او نخستین بار در فرمول یک اسپانیا ۲۰۰۴ دست به چنین کاری زد و وارد پیست شد. در همان سال فینال یورو را انتخاب کرد که بین پرتغال میزبان و یونان برگزار می شد تا اعتراض خود را نسبت به پیوستن لوییس فیگو به رئال مادرید نشان دهد. مارکس که هوادار بارسلونا است پرچم این باشگاه را به سمت هافبک پرتغالی پرتاب کرد (فیگو در سال ۲۰۰۰ بارسا را به مقصد رئال مادرید ترک کرد).

جیمی جامپ های معروف جهان ورزش را ببینید/عکس

جیمی جامپ در فینال جام جهانی ۲۰۱۰ که بین دو تیم اسپانیا و هلند برگزار شد وارد زمین شد و تلاش کرد تا جام قهرمانی را لمس کند. او در یکی از بازی های بارسلونا طول زمین را دوید تا کلاهش را بر سر ساموئل اتوئو بگذارد. مارکس پس از سوت آغاز فینال واترپولو کوپا دل ری هم به درون استخر شیرجه زد و موجب توقف بازی شد. او در رولان گاروس ۲۰۰۹ به سمت راجر فدرر رفت و در حالی که پرچم کاتالونیا را در دست داشت می خواست کلاهش را بر سر تنیسور سوییسی بگذارد. جیمی جامپ همچنین توانست یک بار لیونل مسی را در آغوش بگیرد و سرخیو آگوئرو را ببوسد.

جیمی جامپ های معروف جهان ورزش را ببینید/عکس

مارکس در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد به خاطر جریمه های متعدد ورشکسته شده است. جریمه های او به ۲۸۰ هزار یورو رسیده بود. او همچنین از حضور در اغلب ورزشگاه ها محروم شده است. شهرت مارکس در این زمینه موجب شد در بعضی از کشورها از نام جیمی جامپ به عنوان افرادی که در جریان مسابقه وارد زمین می شوند استفاده کنند.

جیمی جامپ های مشهور دیگر

ویتالی زدوروفتسکی، یوتیوبر پولدار و معروف روس در فینال جام جهانی ۲۰۱۴ که بین دو تیم آرژانتین و آلمان برگزار شد در اواخر نیمه دوم وارد زمین شد. او کفش نارنجی، جوراب آبی مخصوص فوتبال، شورت سیاه و تی شرت قرمز تیره بر تن کرده بود و لباسش را بالا برد تا جمله “برای شوخی کردن متولد شده ام” را نشان دهد. درست است که تصاویر تلویزیونی او را نشان ندادند اما به سرعت عکس هایش در شبکه های اجتماعی پخش شدند و حتی لبرون جیمز یکی از آن ها را به اشتراک گذاشت. ویتالی ۲۲ ساله یک روز قبل از فینال در توئیترش نوشته بود: “فردا در تلویزیون در بازی آلمان و آرژانتین همدیگر را می بینیم.” او به هدفش که شهرت بود دست یافت اما برای خروج از زندان مجبور شد ۱۰۰ دلار بپردازد.

چند سال بعد نوبت نامزدش رسید. فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ بین لیورپول و تاتنهام بازی انتخابی کینزی ولانسکی  بود. مدل ۲۲ ساله در دقیقه ۱۷ وارد زمین شد و تمام توجه ها را به خود جلب کرد. او مایو بر تن کرده بود که رویش نام کانال یوتیوبش نوشته شده بود.

یوری آندراده تحت تاثیر زدوروفتسکی قرار گرفت و  سوپربول ۲۰۲۱ را انتخاب کرد تا در شرطبندی ۳۷۵ هزار ببرد و بتواند یک زرافه بخرد. جیمی جامپ ۳۱ ساله در جریان فینال فوتبال آمریکایی ماموران امنیتی را مسخره کرد و توجه تماشاگران حاضر در ورزشگاه و میلیون ها بیننده تلویزیونی را به خود جلب کرد اما تنها پس از ۱۵ ثانیه دستگیر شد. آندراده لباس شنای زنانه به رنگ صورتی با شلوارک سیاه را پوشیده بود و قصد داشت آن را دربیاورد که ماموران اجازه این کار را به او ندادند. او یک شب را در زندان سپری کرد و برای آزادی مجبور به پرداخت ۵۰۰ دلار شد.

جیمی جامپ های معروف جهان ورزش را ببینید/عکس

دیوید بکام در نخستین بازی اش با پیراهن رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو سورپرایز شد. یک جیمی جامپ به نام مارک رابرت در آغاز شروع نیمه دوم مادرید و رئال بتیس وارد زمین شد بدون اینکه لباسی بر تن داشته باشد. روی بدنش پیامی برای هافبک انگلیسی نوشته شده بود. او تا وسط زمین دوید تا به توپ برسد. رابرت دوباره در یکی از بازی های سفیدپوشان وارد زمین شد. این اتفاق در فینال لیگ قهرمانان در گلاسکو که بین مادرید و بایرلورکوزن برگزار می شد رخ داد. این بار جیمی جامپ تنها با کلاه اسکاتلندی بر سر وارد زمین شد.

جیمی جامپ های معروف جهان ورزش را ببینید/عکس

فینال جام یوفا بین سلتیک و پورتو انتخاب دیگر رابرت بود. او در آغاز شروع نیمه دوم باز هم بدون لباس با توپ وارد زمین شد و به سمت دروازه پورتو رفت و شوت زد که ویتور بایا آن را مهار کرد. او یک جیمی جامپ مشهور است چون این کار را در تنیس ویمبلدون، دوچرخه سواری تور دو فرانس، گلف اپن بریتانیا انجام داده است. روبرت که نخستین بار در سال ۱۹۹۳  در فینال جام جهانی راگبی بدون لباس وارد زمین شد تصور نمی کرد روزی نامش به خاطر جیمی جامپ بودن در کتاب گینس ثبت شود.

دیگر جیمی جامپی که بدون لباس در همه جا حاضر می شود اولمو گارسیا است. او که اهل اندلوس است در نخستین دقایق دیدار گرانادا و منچستریونایتد در لیگ اروپا وارد زمین شد و چند دقیقه زمان برد تا بازی دوباره از سر گرفته شود. گارسیا کارمند ۳۸ ساله در گرانادا خیلی مشهور است. او در الحمرا بدون لباس قدم زده است و به همین شکل از کلیسای مرکزی شهر بالا رفت. آخرین بار از پیست اسکی سیرا نوادا بدون لباس بالا رفت. گارسیا خواستار صلح است و به همین خاطر در برخی از مکان های عمومی بدون لباس حاضر می شود.

جیمی جامپ های معروف جهان ورزش را ببینید/عکس

بیشتر بخوانید:

عکس | جوراب های سوراخ بی اثر ، پیشنهاد جادوگر به طارمی برای شکستن طلسم بود ؟

هر مدیری بیاید کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس باید کار خودشان را انجام دهند!

صحبت‌های عجیب بوفون درباره کریستیانو رونالدو

جیمی جامپ های گلزن

برخی از جیمی جامپ ها ناگهان در جریان بازی تصمیم می گیرند برای تیم محبوبشان گلزنی کنند یا اجازه ندهند گلی وارد دروازه تیم مورد علاقه شان شود. در دیدار بارنزلی و منچستریونایتد در سال ۲۰۰۹ دو هوادار میزبان زمانی که دیدند تیمشان در حال شکست خوردن است تصمیم گرفتند خودشان گلزنی کنند. آن ها به زمین رفتند و در یک همکاری زیبا دروازه یونایتد را باز کردند و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند. چند سال بعد در هفته نخست لیگ برتر انگلیس فصل ۱۵-۲۰۱۴ وستهام به مصاف تاتنهام رفت که ناگهان یک تماشاگر بازیکنان دو تیم را متعجب کرد. او به زمین آمد تا ضربه آزاد را بزند اما دروازه‌بان به راحتی آن را مهار کرد. در لیگ برزیل و در جریان بازی آپارسیدنسه و توپی، رومیلدو دا سیلوا (ماساژور تیم میزبان) حرکت عجیبی انجام داد و دو بار مانع از گل خوردن تیمش شد.

خشم بازیکنان

حضور جیمی جامپ ها در زمین گاهی باعث عصبانیت بازیکنان می شود. مسئول کنترل و بیرون بردن جیمی جامپ ها ماموران امنیتی هستند اما برخی اوقات خود فوتبالیست این کار را انجام می دهند که با جریمه روبرو شدند. در جریان یکی از بازی های مورلیا و کروس آسول در لیگ مکزیک، چاکو خیمنس بازیکن تیم مهمان دست به حرکت غیرمنتظره ای زد و جیمی جامپ هوادار را کتک زد. این اتفاق موجب درگیری میان بازیکنان هر دو تیم شد. همچنین در یکی از مسابقات فوتبال در انگلیس یک جیمی جامپ که مانند شخصیت بورات (نام فیلم انگلیسی) لباس پوشیده بود وارد زمین شد. او سرتا سر زمین را دوید بدون اینکه ماموران قصد توقفش را داشته باشند. این موضوع موجب شد اشکلی ویکرز، بازیکن تیم دورچستر تاون او را بگیرد و متوقفش کند. داور به همین خاطر ویکرز را اخراج کرد.

اخیرا اتفاق مشابهی برای بازیکن تیم فوتبال زنان چلسی رخ داد. یک جیمی جامپ در جریان دیدار آبی های لندن و یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا وارد زمین شد. او در زمین می دوید و می خندید و سلفی می گرفت که ناگهان سم کر به او ضربه زد و جیمی جامپ را سرنگون کرد. داور به همین خاطر بازیکن چلسی را با کارت زرد جریمه کرد.

جیمی جامپ های معروف جهان ورزش را ببینید/عکس
یادگاری

هواداران دوست دارند با اسطوره خود حداقل یک عکس یادگاری داشته باشند. به همین خاطر برخی از آن ها ریسک می کنند و در جریان بازی یا انتهای آن به سراغ بازیکن محبوب خود می روند تا با او سلفی بگیرند یا او را در آغوش بگیرند یا پیراهنش را درخواست کنند. این اتفاق در سال های اخیر برای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بارها رخ داده است. معمولا این دو ستاره از ماموران امنیتی می خواهند اجازه بدهند جیمی جامپ هوادار سلفی اش را بگیرد بخصوص اگر یک کودک باشد.

جیمی جامپ های معروف جهان ورزش را ببینید/عکس

 

253 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی