اصلا خوب نیست که یک کشتی گیر به تیمش پشت کند!

زاوش محمدی: پلنگ جویبار برازنده خودش بود و بس.کشتی گیر وزن ۹۶ کیلوگرم ایران و دارنده دو مدال طلا و دو برنز کشتی آزاد و البته سه طلای بازی های آسیایی.خیلی ها هنوز هم بر این عقیده هستند که یزدانی زود از دنیای کشتی خداحافظی کرد.او البته خیلی هم زود وارد دنیای مربیگری شد.حال سوالی که پیش می آید این است که آیا یزدانی دوباره تصمیمی برای بازگشت به دنیای کشتی در قابل یک ورزشکار را دارد؟خودش که می گوید:«هنوز به تصمیم قطعی در این مورد دست پیدا نکرده ام.»

یعنی ممکن است که رضا یزدانی دوباره به تشک برگردد؟

واقعا تصمیم سختی است.راستش را بگویم به هیچ تصمیم قطعی در این باره نرسیده ام.۲۶ – ۲۷ سال است که در کشتی هستم.بالا و پایین های زیادی داشته ام اما به هدف هایی که برای خودم ترسیم کرده بودم نرسیدم.احساس می کنم یک کار نیمه تمام دارم.

سال قبل هم در تلاش بودی تا خودت را برای المپیک آماده کنی اما این اتفاق نیفتاد.

تعویق المپیک هم کار را خراب کرد و از مسیری که برای خودم ترسیم کرده بودم دور شدم.

و  در ادامه تصمیم گرفتی وارد دنیای مربیگری بشی.

بله و سرمربی استقلال شدم.می دانید بعد از آسیب دیدگی های متعدد و جراحی ها بازگشت به تشک خیلی سخت است.من سال قبل یک ماه هم تمرین کردم اما دوباره آسیب دیدم و شرایط بدتر شد.در نهایت نشد که برگردم.

رضا تو سه تجربه متفاوت در مربیگری داشتی.با استقلال و تیم صنایع.از این تجربیات بگو و اینکه چه تفاوت هایی با دنیای ورزشکاری دارد؟

سه دوره در لیگ برتر سرمربی بودم.البته من با خونه به خونه هم در لیگ حضور داشتم.اگر اشتباه نکنم سال ۹۲ بود و تیم ما سوم شد.بعد رفتم استقلال و امسال هم که با تیم صنایع هستم.

شرایط چطور است؟

والا سال قبل به دلیل ندادن رضایت نامه و عدم جذب کشتی گیران مازندرانی مد نظرمان، لطمه خوردیم و امسال تیم مان از مازندران در مسابقات شرکت کرد تا راحت تر کشتی گیر مازندرانی جذب کرده و مسیر قهرمانی را برای خودمان فراهم کنیم.

شما خودت جویباری هستی و کمتر از کشتی گیران جویباری در تیمت استفاده کردی.

یک سری محدودیت ها هست.ما می خواستیم کامران قاسمپور و حسن یزدانی را جذب کنیم. می‌دانستیم که حسن یزدانی قصد کشتی گرفتن در لیگ را ندارد و سعی کردیم کسانی را به خدمت بگیریم که برای مان کشتی بگیرند. ما در فینال با ۱۲-۱۳ کشتی گیر حاضر شدیم.

کشتی گیران خارجی تیم تان چطور؟

شرایط را خوب آنالیز کرده بودیم و بر اساس رقبایی که داشتیم اقدام به جذب کشتی گیران خارجی کردیم.ما روی همه نفرات برنامه ریزی شده و آنالیز دقیقی از تیم مقابل داشتیم.

بیشتر بخوانید:

بارسلونا به سردار آزمون نیاز دارد/عکس

طارمی به دنبال کشتن بره در پرتغال/عکس

سردار آزمون و سگش در پرواز اختصاصی/عکس

با تیم صنایع ادامه خواهید داد؟

والا منتظر هستیم که ببینیم لیگ باشگاه های جهان برگزار می شود یا نه؟اگر این اتفاق بیفتد با تیم صنایع در این رقابت ها شرکت خواهیم کرد.امسال یک سری اتفاق ها افتاد که تی را دلسرد کرد.البته تا امروز ۷۰ درصد قرارداد همه بچه‌ها پرداخت شده و در ادامه هم آن چیزی که متعهد شده ایم را پرداخت می‌کنیم. مشکلی هم نیست ولی روزی که ما استارت زدیم دیدگاه بزرگتری داشتیم، با این وجود در این مسیر بی مهری‌ها و کم لطفی‌ها باعث شد آن دیدگاهی که ما داشتیم محقق نشود.

یعنی یک سری ها کم لطفی کردند؟

من نمی خوام اسمی از کسی بیاورم اما یکی از کشتی گیران ما به تیم پشت کرد.این اصلا خوب نیست.مردم ما کشتی دوست هستند و کشتی را می فهمند.آنها از قهرمان های خودشان انتظار دارند.حالا خداراشکر بعد از اتمام لیگ، آسیب دیدگی کامران قاسمپور خوب شد و دیدم که دارد با تیم ملی در عراق تمرین می‌کند.

این آسیب دیدگی ها ظاهرا در دوران مربیگری هم دست از سر تو بر نمی دارد.قبلا خودت و حالا هم شاگردانت.

دیگر شما که می دانید.در المپیک ریو آشیل پایم پاره بود.در مورد کامران هم حاشیه های زیادی درست کردند.او آسیب دیده بود و پزشک معتمد هم گفته بود باید پایش جراحی شود ولی خودش گفت که می خواهد تا آخر در کنار ما باشد.من اگر نگاه برادرانه نسبت به کامران قاسمپور نداشتم هیچ وقت جذبش نمی‌کردم اما این انتظار دوطرفه است.حالا من نمی‌خواهم ریز بشوم اما از روز اول بعد از بستن قرارداد با او به مشکل خوردیم. اول گفت کشاله ران و بعد زانویش آسیب دیده، در ادامه هم دیدیم دکتر کیهانی مصاحبه کرده، من نمی‌گویم کشتی گیر آسیب دیده کشتی بگیرد اما این دارد باب می‌شود. نمی‌دانم چرا حواشی همیشه سراغ تیم ما می‌آید.

رضا تو خودت همیشه یک حسرت داشتی و آن نداشتن مدال المپیک در ویترین افتخاراتت است.این اتفاق در مربیگری و با شاگردانت خواهد افتاد؟

واقعا سخت است.اجازه بدهید این مسیر را بروم و بیبنم آینده به چه شکلی پیش می‌آید.

پس از قهرمانی تیمت روی سکو حاضر نشدی.دلیل خاصی داشت؟

نه؛زحمات اصلی را بچه ها کشیده بودند و من هم نقش کوچکی داشتم.همه زحمت کشیدند و این اتفاق خوب افتاد.از تمامی‌عوامل تیم که دست به دست هم دادند، تشکر می‌کنم.

258 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی