پیگیری جدی استقلالی‌ها در پرونده مهاجم گابنی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، باشگاه استقلال به‌ عنوان شاکی اصلی این پرونده پافشاری زیادی روی شکایت خود داشت. آن ها مدارک معتبری را تحویل کمیته انضباطی دادند و از سوی دیگر مکاتباتی با فدراسیون فوتبال گابن، و کنفداسیون فوتبال آفریقا صورت گرفت. مجموعه این اقدامات باعث شد تا کمیته انضباطی به یقین برسد که مدارک بایناما جعلی بوده و حضور او در لیگ ایران غیر مجاز و مغایر آیین نامه است. در نهایت حکم صادر شده از سوی کمیته انضباطی، بازی گل گهر با استقلال، پیکان و سپاهان را سه بر صفر به سود حریفان اعلام کرد و هفت امتیاز از گل گهر کسر شد تا سپاهان به صدر جدول برود و تیم قلعه نویی با سقوط آزاد، از صدر پایین بیاید.

ماجرا اما به اینجا ختم نشد و کمیته انضباطی برای روشن شدن ماجرا و کشف واقعیت، ایمیل‌های فدراسیون گابن که به‌عنوان مدرک از سوی باشگاه گل‌گهر ارایه شد را برای بررسی تخصصی و فنی به پلیس فتا داد. بر اساس نظریه تخصصی پلیس فتا ثبت‌نام بازیکن مورد شکایت بر اساس استفاده از مدارک و مستندات غیرواقعی و جعلی بوده. به همین دلیل در حکم مذکور آمده که بازیکن موردنظر فاقد شرایط لازم (چهار بازی برای تیم ملی بزرگسالان) است. همچنین فدراسیون گابن تاییدیه‌های ارایه شده برای ثبت‌نام بازیکن مبنی بر انجام چهار بازی در سطح ملی بزرگسالان را جعلی عنوان کرده است و  باشگاه گل‌گهر پیش از صدور کارت بازی، باید دقت‌نظری بیشتری راجع به این موضوع اهتمام می‌داشت.

حالا این ماجرا حسابی برای گل گهر دردسر ساز شده و علاوه بر کسر امتیاز، استقلال از جاعل سند هم شکایت کرده.

از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که از بین همه ایمیل های ارسالی، فقط دو ایمیل به تهران رسیده که از مبدا گابن است و توسط معاون دبیرکل و با ایمیل مورد تایید فیفا بوده. ایمیل‌هایی که می‌گوید بازیکن گابنی بازی ملی ندارد، اما ایمیل‌هایی که مدارک بازیکن گابنی گل‌گهر را تایید کردند هیچ‌کدام از گابن ارسال نشدند و استعلام‌های فنی از پلیس فتا نشان داده تعدادی از این ایمیل‌ها از تهران و از یک گوشی شیائومی ارسال شدند! همه این موارد باعث شده تا لیگ ایران حسابی دچار حاشیه شود و تیم قلعه نویی در یک بحران عمیق فرو برود. بحرانی خود ساخته که به دست خودشان به وجود آمد و مانند چهارپایه اعدام، زیرپایشان را خالی کرد تا از عرش لیگ به فرش سقوط کنند و حسابی از کورس قهرمانی جا بمانند.

برای خواندن مشروح این گزارش اینجا را کلیک کنید.

258 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی