واقعا به VAR نیاز داریم!

یگانه عصاری: با شروع جام حذفی هم اعتراضات شدت گرفت و این بار یک سوت اشتباه برای تیم داوری تبعات بیشتری هم داشت. اکثریت مربیان درخواست استفاده از ویدیوپک در فوتبال ایران را داشتند و تعدادی از آنها به وسیله موبایل خود از صحنه‌های مشکوک می‌گرفتند تا فوتبال ایران مخترع VAR موبایلی هم باشد،! این در حالی است که طبق گفته‌ رییس فدراسیون فوتبال، VAR باید تاکنون در فوتبال ایران شروع به کار کرده بود اما سخنگوی فدراسیون در برنامه‌ای تلویزیونی ادعا کرد که ویدیوچک نیم فصل دوم لیگ آینده به فوتبال ایران می‌رسد و نباید به این زودی‌ها منتظر آن بود!+

حمله محمد صلاح به کی‌روش/عکس 

بی بهره از ابتدایی‌ترین امکانات

کیوان علی محمدی، داور بازی استقلال تهران و نود ارومیه در جریان جام حذفی فوتبال در حالی این بازی را قضاوت کرد که در گوشش هدفون بی سیم و در دستش، مچ بند هوشمند بود. ابزاری که قانون به صراحت ممنوع بودن آنها برای داور را اعلام کرده است و این یعنی این قضاوت غیرقانونی بوده است! تیم داوری این دیدار از ابتدایی ترین امکانات یعنی سیستم رادیویی بی بهره بود و به همین دلیل داوران مجبور شدند با تلفن همراه و استفاده از هندزفری یا ایرپاد با یکدیگر ارتباط برقرار کنند! البته شاهکار زمانی بود که پیش‌تر برخی داوران با خرید بسته مکالمه در جریان بازی با هم در ارتباط بودند! این در حالی است که فدراسیون فوتبال که یک سیستم هنگ کنگی را به اسم سیستم کمک داور ویدیویی اجاره کرده بود که نه سیستم خط آفساید داشت و نه سیستم خط دروازه!

 دومینوی اشتباهات!

جان مادرتان VAR بیاورید

پس از تساوی بدون گل استقلال و نساجی در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر فوتبال صدای سرمربی استقلال درآمد. فرهاد مجیدی با انتقاد شدید از عملکرد داوری گفت:« من صحبتی با مسئولان دارم. جان مادرتان، جان بچه‌هایتان VAR را بیاورید. هفته پیش، گل سالم ما را که مطهری به ثمر رساند، اعلام نکردند. امیدوارم آقای فغانی بابت پنالتی‌ای که امروز نگرفت عذرخواهی کند.دقیقا همین صحنه برای تیم‌ملی رخ داد و پنالتی گرفته شد. البته ما خوب بازی نکردیم اما در حال حاضر کشورهای درجه سه آسیا هم این تکنولوژی را دارند. از مسئولان خواهش می‌کنم لطفا VAR را وارد فوتبال ما کنند.» این در حالی است که تیم‌های دیگر نیز به داوری‌ها اعتراض دارند. پس از باخت سپاهان مقابل گل گهر، فتاحی سرپرست سپاهان به سیم آخر زد و گفت:«فاجعه داوری علیه سپاهان رقم خورد. از این بدتر نمی‌توانست باشد.!» شرایط دربی تهران هم بهتر نبود تا صحنه جنجالی دقیقه ۸۷ روی پای رودی ژستد مهاجم استقلال رقم بخورد. این شرایط برای باشگاه پرسپولیس در بازی مقابل نفت آبادان رقم خورد و صدای گل محمدی بالا رفت که نمی‌دانیم شکایت از داوری را به کجا ببریم؟ باشگاه‌های دیگری نظیر فجر، تراکتور، ذوب آهن و بسیاری از تیم‌های دیگر نیز بارها صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان رسانده‌اند.

واقعا به VAR نیاز داریم!

عشق رونالدو به دختر خدمتکاری که میلیاردر شد

ویدیوچک با موبایل

پس از اینکه  فرهاد مجیدی و دستیارانش به شدت نسبت به تصمیم سیدعلی داور بازی استقلال و آلومینیوم اراک مبنی بر آفساید اعلام کردن گل ارسلان مطهری در جریان بازی معترض بودند، مجیدی از طریق گوشی تلفن همراه صحنه گل را به داور و ناظر مسابقه نشان داد که تا در نهایت داود رفعتی مسئول برگزاری این مسابقه گوشی تلفن همراه که متعلق به یکی از اعضای کادرفنی بود را از مجیدی بگیرد و در جیبش بگذارد! این اتفاق در بازی‌های بعد هم تکرار شد. بازی مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان یکی از عجیب‌ترین بازی‌های لیگ برتر شد. سه دقیقه بعد از شروع نیمه دوم بازی ارسال حسن جعفری از سمت راست با برخورد به دست مدافع نفت مسجد سلیمان باعث شد میثم حیدری، داور بازی، نقطه پنالتی را نشان دهد تا کادر فنی نفت مسجد سلیمان و در راس آن‌ها فراز کمالوند، اعتراض شدید به داور کنند. و بلافاصله موبایل‌های نیمکت نشینان نفت روشن شد و امیر روستایی  در یک حرکت نامتعارف موبایل به دست به سمت داور دوید تا صحنه را به او نشان دهد و یک کارت زرد از داور بگیرد.جنجال‌های مسابقه باعث شد این بازی ۱۱۰ دقیقه طول بکشد! این اتفاق در دیدار گل گهر و فولاد هم افتاد. یک پنالتی جنجالی در سیرجان باعث شد تا امیر قلعه نویی دست به تکنولوژی بزند و با گوشی موبایل یکی از نیمکت‌نشینان سعی در منصرف کردن داور داشته باشد!

نیاز مبرم فوتبال ایران به VAR

پیروز قربانی، سرمربی تیم رایکا بابل پس از شکست سه بر صفر تیمش مقابل ذوب‌آهن و حذف از جام حذفی گفت: « تیم من تجربه بازی کردن در زمینی که داورش داور پینگ پنگ بود را نداشت. پنالتی‌هایی گرفته شد که که به نظر من مسخره بود و زور بچه‌های ما به برخی مسائل نمی‌رسد. داور زحمات بازیکنان جوان ما را هدر داد. اگر این داور نبود، ما تا سه روز دیگر هم گل نمی‌خوردیم!» وجود چنین صحبت‌هایی نشان می‌دهد که حالا همه مربیان از نبود تکنولوژی VAR در فوتبال شکایت دارند و حضور VAR در فوتبال ایران ضروری است. فدراسیون فوتبال نیز با فریب مردم توسط سیستمی هنگ کنگی VAR رایگان مورد تایید فیفا را رد کرد تا حالا سخنگوی فدراسیون از نیم فصل دوم لیگ بعد صحبت کند. این در حالی است که این تکنولوژی تاکنون باید وارد ایران می‌شد ولی فدراسیون فوتبال تاکنون بارها و بارها  با منحرف کردن اذهان همه را معطل حضور این سیستم کرده است تا جیب دلالان پر پول شود و درنهایت چه کسی آسیب می‌بیند؟ فوتبال و هوادار.

۲۵۸ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی