این کرونای لعنتی!

یگانه عصاری: چند روز پیش در لیگ کنفرانس اروپا آنتونیو کونته از رسیدن بحران کرونا به اردوی تیم لندنی خبر داده بود. «هشت بازیکن و پنج عضو کادرفنی، اما مشکل این است که هر روز افراد جدیدی را داریم که به کرونا مبتلا می‌شوند. این یک مشکل جدی است و همه ترسیده‌اند چون با خانواده‌هایمان در ارتباط هستیم.» این شروع جدی بحران ویروس کرونا در لیگ‌برتر انگلیس بود. اما داستان به اینجا ختم نشد. لیگ انگلیس وارد شرایط بحرانی شد و چند بازی لغو شدند، چند بازیکن رئال به کرونا مبتلا شدند و بسیاری از ستاره‌ها حالا در قرنطینه به سر می‌برند. آیا باز هم تعطیلی فوتبال در راه است؟
 

 بحران در لیگ انگلیس
پس از تاتنهام و اعلام رسمی این باشگاه مبنی بر ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا، خبر رسید که تمرینات چند تیم دیگر نیز به دلیل ابتلا به کرونا تعطیل شده است. باشگاه‌های دیگری نظیر برایتون، لسترسیتی و استون ویلا نیز وجود چند مورد تست مثبت کرونا در تیم‌هایشان را تایید کرده‌اند. باشگاه چلسی از ۳ کرونایی جدید در باشگاه خبر داد ‌و شوک ‌کرونایی به لیورپول هم وارد شد. تست کرونای فابینیو، ویرجیل فن‌دایک و کرتیس جونز در لیورپول نیز مثبت اعلام شد تا این سه بازیکن بازی برابر نیوکاسل را از دست داده و به قرنطینه ۱۴ روزه بروند. منچستر یونایتد نیز خبر از مثبت شدن تست ۱۹ نفر از کارکنانش داد و بازی آنها برابر برنتفورد و برایتون لغو شد و باشگاه ‌طی بیانیه‌ای خبر از تعطیلی تمرینات تیم بزرگسالان داد. در این بین اما آماری رسید که وضعیت نگران‌کننده‌ای را در لیگ انگلیس نشان می‌داد. طی یک هفته ۴۲ مورد از تست‌های کرونای بازیکنان و اعضای حاضر در لیگ برتر انگلیس مثبت شده است و این آمار بالاترین رقم ابتلا به کرونا در لیگ برتر محسوب می‌شود چرا که آخرین بار در ژانویه ۴۰ مورد تست مثبت در عرض یک هفته به ثبت رسیده بود. بازی تاتنهام برابر لستر و برایتون، برنلی-واتفورد و چند بازی دیگر لغو شد ‌و حالا دیگر می‌توان گفت که لیگ‌برتر انگلیس با یک بحران بزرگ روبه‌رو شده است. بحرانی که طبق گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها در صورت ادامه آن، ممکن است مسابقات برای مدتی به حالت تعلیق در بیاید.

این کرونای لعنتی!
 

 گواردیولا مشکوک است
در این بین ‌منچسترسیتی نیز وضعیت خوبی ندارد. گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی از همه بازیکنانش خواسته بود تا طبق نظر پزشکان دوز سوم واکسن را هرچه سریع‌تر تزریق کنند. او گفت:« پزشکان گفته‌اند که باید دوز سوم را بزنیم پس ما حتما باید این کار را انجام دهیم. اکثر ما پیش از این این دوز را دریافت کردیم و من فکر می‌کنم بازیکنان هم باید هرچه زودتر دوز سوم را تزریق کنند.» پس از صحبت‌های او اما اسکای و برخی منابع انگلیسی مدعی شدند که جواب تست پپ گواردیولا بی‌نتیجه بوده و این یعنی سرمربی منچسترسیتی نیز مشکوک به کروناست. کنفرانس خبری گواردیولا نیز لغو شد. خبر مشکوک بودن تست کرونای گواردیولا موجی از ترس و نگرانی در میان بازیکنان، کادر فنی و هواداران سیتی به وجود آورده است.

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی ایران و جهان

نامزد رونالدو؛ از خدمتکاری تا قصر سه میلیون پوندی!
 

 کرونا در اردوی رئال

هفته گذشته و طبق روتین هر هفته، از بازیکنان رئال تست کرونا گرفته شد و در نهایت مشخص شد مودریچ و مارسلو به این ویروس گرفتار شده‌ و هر دو نیز به قرنطینه رفته‌اند. چند روز بعد اما باشگاه رئال به طور رسمی اعلام کرد که آسنسیو، گرت بیل، رودریگو گوئس و آندری لونین هم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. تست داویده آنچلوتی پسر کارلو آنچلوتی سرمربی رئال که جزو اعضای کادر فنی محسوب می‌شود نیز مثبت اعلام شده است. 
هر ۴ بازیکن فوق همچون لوکا مودریچ و مارسلو قرنطینه شده‌اند و طبق پروتکل‌ها تا ۱۰ روز آینده و در صورت این‌که تست‌شان همچنان مثبت باشد، حق حضور در فعالیت‌های ورزشی را ندارند. نکته مهم‌تر اما این که چون دو تن از اعضای تیم بسکتبال باشگاه نیز تست کرونایشان مثبت شده بود، یک جلسه اضطراری توسط مدیران باشگاه رئال گذاشته شد تا این نگرانی وجود داشته باشد که تعداد مبتلایان این تیم بیشتر از این‌ها باشد.

این کرونای لعنتی!
 

فوتبال دوباره تعطیل می‌شود؟
گرچه بازیکنان لیگ‌های خارجی پیش از این دو بار در هفته تست کرونا می‌دادند اما با ورود جهش اومیکرون به کشورهایشان، حالا قوانین سختگیرانه‌تری به کار گرفته می‌شود تا از بحرانی شدن اوضاع جلوگیری کند. بعضی از باشگاه‌ها  تعداد تست‌های بازیکنان خود در طول هفته را افزایش داده‌اند تا محتاطانه عمل کرده باشند و در صورت ابتلای آنها به کرونا قرنطینه را هرچه سریعتر آغاز کنند. حالا این نگرانی وجود دارد که شرایط پیش آمده باعث ایجاد وقفه جدی در جریان برگزاری مسابقات لیگ‌برتر شود. بسیاری معتقدند اگر دامنه فراگیری کرونا به همین منوال پیش برود، احتمال تعطیلی دوباره رقابت‌ها یا بدون تماشاگر برگزار شدن آنها نیز قوت خواهد گرفت. آیا بسیاری از بازی‌ها دوباره تعطیل خواهد شد؟

251254
 

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی