لزوم ورود فناوری دانشگاه ها به چرخه اقتصاد کشور

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سید حسن قدسی پور در مراسم تقدیر از اساتید بازنشسته دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این برهه حساس که فشار اقتصادی بر کشور زیاد است، از نهاد دانشگاه این انتظار می رود که چرخ فناوری را به سمت تولید و اقتصاد بیشتر سوق دهند.

وی یادآور شد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره از توان اساتید استفاده کرده است و اکنون نیز برنامه داریم از توان و تخصص اساتید بازنشسته در فرآیندهای پژوهشی، اختراعات و نوآوری استفاده کنیم و این موضوع باید به یک رویه در دانشگاه تبدیل شود.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دراین ساختار شرکت های دانش بنیان متعددی فعالیت می کنند، تاکید کرد: اساتید از جمله اساتید بازنشسته تجربیات بسیار زیادی دارند که لازم است از تجربیات و توان آنها در شرکت های دانش بنیان بیش از پیش استفاده شود.

قدسی پور خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر این است که به سمت موضوعات بنیادین و اساسی کشور حرکت کند به طور نمونه در زمینه هوش مصنوعی آماده همکاری با کشورهای پیشرفته تر هستیم، کمیته مشترکی میان دانشگاه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساخت ابررایانه ایجاد شده تا براین اساس از توان دانشگاه در این زمینه استفاده شود.

وی افزود: گزارشی از طرح های کلان ملی که در این دانشگاه درحال انجام است، برای مسوولان کشور ارسال می شود.

سید احمد معتمدی و رییس پیشین دانشگاه صنعتی امیرکبیر عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق این دانشگاه نیز در این مراسم گفت: در سال های گذشته آیین نامه ای برای همکاری با اساتید بازنشسته در این دانشگاه تدوین شد که براساس این آیین نامه از توان اساتید بازنشسته در امور آموزشی و پژوهشی استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: توان و ظرفیت اساتید بازنشسته دانشگاه ها ثروت بسیار خوبی است که کمک بسیاری به دانشگاه ها خواهد کرد.

همچنین حیدرعلی طالبی رییس دانشکده مهندسی برق این دانشگاه در این مراسم گفت: جایگاهی که امروز دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارد به دلیل همت و تلاش اساتید آن بوده است و باید قدردان زحمات این عزیزان در دانشگاه باشیم.

حسین عسکریان رییس پردیس مهندسی برق، کامپیوتر و مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم در این مراسم اظهار داشت: دراین پردیس موضوعات کاربردی بررسی و به دانشکده ها ارایه می شود، همچنین در برنامه ریزی های پردیس برق برنامه راهبردی دانشگاه مدنظر است.
وی اظهار داشت: در این پردیس شرکتی فعال شده است که این شرکت پایان نامه های دانشجویان را به صنایع مختلف متصل می کند تا از این طریق بتوانیم از توان و ظرفیت علمی و پژوهشی پردیس برای کمک به صنایع و رفع نیازهای جامعه استفاده کنیم.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی